بازگشایی بازارها سبب افزایش آمار مسافران مترو شده است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه بازگشایی بازار و ایجاد جذابیت‌های سفر سبب افزایش آمار مسافران مترو شده است، گفت: در حال حاضر با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول خدمت رسانی به مسافران هستیم.

به گزارش شهر، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، درباره آمار مسافران مترو گفت: چهارشنبه هفته گذشته تعداد مسافران مترو حدود ۲۰۰ هزار نفر و روز پنجشنبه ۳۰۰ هزار نفر بود که تقریباً نسبت به هفته‌های قبل از آن به حدود یک سوم رسید.

او با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک سبب افزایش چشمگیر مسافران نشده است، گفت: سیستم مترو یک سیستم واسط به شمار می‌رود و هرچه تقاضا و جذابیت‌ها برای تردد در سطح شهر بیشتر باشد امکان استفاده از مترو نیز افزایش می‌یابد که بازگشایی بازار و مراکز خرید از جمله موضوعاتی است که جذابیت سفر در سطح شهر را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: در برخی از شهرها طرح ترافیک وجود ندارد ولی با این حال آمار مسافران مترو به دلیل جذابیت‌های ایجاد شده، افزایش یافته است.

او با بیان اینکه افرادی که خودرو دارند اکثراً هزینه پرداخت طرح ترافیک را هم دارند، گفت: در شرکت مترو  تهران اقدامات لازم را جهت ارائه خدمات بیشتر به مسافران انجام داده‌ایم و با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول خدمت رسانی به مردم هستیم.

نوبخت بیان کرد: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در بسیاری از خطوط به سه دقیقه رسیده است که این موضوع تنها در ۱۰ شرکت مترو دنیا شاید اینچنین باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: کمبود شدید پارکینگ در اطراف بازار تهران و نبود محل مناسب برای استقرار تاکسی‌ها در اطراف این منطقه سبب شده که بیشترین استقبال مردم برای رسیدن به بازار از طریق مترو باشد که رفع این مشکلات می‌تواند در کاهش آمار مسافران بسیار تاثیرگذار باشد.

او اضافه کرد: در حال حاضر کمبود واگن‌ مترو وجود دارد لذا باید مردم از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و همکاری‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم همچنین استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی بیشتر رعایت شود چرا که برخی از مسافران متاسفانه کم لطفی کرده و پس از ورود به مترو ماسک خود را از صورت برمی‌دارند.

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 1463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =