لزوم تسریع در روند بازگشایی پردیس سینمایی باغ کتاب

محمدامین توکلی زاده با تاکید بر ضرورت بازگشایی پردیس سینمایی باغ کتاب تهران در اسرع وقت گفت: لازم و ضروری است که پردیس سینمایی باغ کتاب با هزار و ۱۴۰ صندلی هرچه زودتر آماده میزبانی از علاقه مندان به سینما باشد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمدامین توکل زاده معاون شهردار تهران در حاشیه بازدید از باغ کتاب با بیان اینکه پردیس سینمایی جزئی از مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران است، عنوان کرد: از مزیت های مهم سینمای باغ کتاب سیستم صوت دالبی و تصویر دیجیتال مطابق استانداردهای جهانی است که باید برای استفاده عموم شهروندان آماده شود.

او با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران مجموعه ای است که می توان همه محصولات مرتبط با نشر را در آن به نمایش گذاشت، افزود: خوشبختانه با توجه به تعداد سالن‌های سینمایی و وجود آمفی تئاتر، امکان پخش و اجرای چندین فیلم و تئاتر به‌طور همزمان در این مجموعه فراهم است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه سالن اصلی پردیس سینمایی باغ کتاب با کاربری سینما ، تئاتر و موسیقی از ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات فرهنگی و سمعی و بصری به شهروندان برخوردار است، ادامه داد: باغ کتاب مجموعه‌ای فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب است که فروشگاه‌های مختلف این مجموعه برای فروش محصولات فرهنگی سبب جلب مخاطبان با گروه های مختلف سنی و فارغ از جنسیت می‌شود.

به گفته توکلی زاه؛ مجموعه باغ کتاب می تواند انواع خدمات را در حوزه تمامی رسانه ها با انواع شکل های ارائه همچون کتاب، سی دی، دی وی دی و اینترنتی به مخاطبان ارائه دهد.

او با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران به عنوان یک فضای فرهنگی لازم است که در تمام فصول سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی بپردازد، گفت: این مکان با افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب می تواند تبدیل به مرکز فرهنگی قابل توجه برای مخاطبان از سنین و سلایق مختلف شود.

توکلی زاده با تاکید بر اینکه باغ کتاب تهران قابلیت‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین‌المللی در عرصه تخصصی ارائه کتاب به صورت دائمی دارد، بیان کرد: باغ کتاب می تواند در عرصه کتاب و کتب خوانی و نشر به عنوان هماهنگ‌کننده در فرآیند تولید و نشر، ارتقاء استانداردهای تولید و نشر و بهره برداری در زمینه اقتصاد کتاب، ترویج نوآوری ها و فناوری های این حوزه و دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع مطالعاتی اسلامی، ایرانی و انقلاب اسلامی و منابع خارجی نقش آفرینی کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان با یادآوری اهمیت راه اندازی پارکینگ عمومی مجموعه باغ کتاب تهران برای استفاده عموم شهروندان گفت: بی شک با تجهیز این مجموعه به پارکینگ اختصاصی شرایط حضور و تردد اقشار مختلف شهروندان در این مجموعه بیش از پیش تسهیل می شود.

گفتنی است؛ در کنار پروژه باغ کتاب تهران، پروژه های شاخص فرهنگی دیگری همچون مسجد ۷۲ تن، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا، پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موزه علوم و نجوم دارآباد از جمله فعالیت های یک دهه اخیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران هستند که در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفته اند.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 14640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =