به گزارش خبرنگار شهر، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جلسه بازنگری طرح خط راه آهن تهران - تبریز موسوم به باغ راه حضرت فاطمه (س) که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، گفت: جنس پیشنهاد بنده از نوع زیر بنایی است، هنوز کار راه آهن در آنجا تمام نشده است و به نظر بنده تکمیل طرح راه آهن بیشتر از زمان تعیین شده زمان میبرد و در مورد بعدی ۹ کیلومتر طول باغ راه حضرت فاطمه (س) در ۶ نقطه جدا می شود و به واسطه قرار گیری سوله ها پیوستگی وجود ندارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: تفاهم نامه ای که در گذشته با راه آهن امضا شد حق بهره برداری و نه مالکیت را به شهرداری داده است .تمام پارکینگ های موجود را راه آهن بدون پرداخت وجه برای خود کرده و بر اساس همان تفاهم نامه اگر طرح اقتصادی روی سطح زمین احداث شود راه آهن در آن شریک است.
شعبانی ادامه داد: شهرداری در این تفاهم نامه تعهدات و مسئولیت هایی را پذیرفته است که برای راه آهن انجام دهد و باید در این حوزه تدابیری اندیشیده و پس از جمع بندی نهایی شود.
او بیان کرد: موضوع زیرسازی طرح بسیار جدی است و از لحاظ فنی لازم نیست در تمام طول مسیر زیر سازی های اساسی انجام شود، به عنوان مثال اگر قرار است فضای سبزی داشته باشیم خاک باید اصلاح شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود:در بخش دیگر تفاهم نامه ای که با راه آهن منعقد شده است راه آهن به چهار سوله نیاز دارد و اعلام کرده است در صورت عدم نیاز ۴ سوله دیگر جمع آوری می شود.
بهره مندی از المان های اسلامی یادآور حضرت فاطمه (س) در باغ راه
در ادامه این جلسه حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در حوزه پیشنهادات گفت: جا و مکان هایی را که می خواهیم برای مردم باشد لازم است طبیعت آن کمتر از بین برود.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران افزود: هرچه آسفالت و مصالح در طرح و پروژه کمتر استفاده شود برای مردم بهتر است و در این جلسه تصور می کردم ایده های اولیه مطرح می شود که طرح و ایده ای ارایه نشد.
نظری ادامه داد:طول پروژه ۹ کیلومتر است و دو منطقه را در بر می گیرد و پیشنهاد من این است پروژه را سنگین نبینیم و از المان هایی استفاده شود که یادآور حضرت زهرا (س) باشد.
نظر شما