لزوم بررسی مجدد تفاهم نامه باغ راه حضرت فاطمه (س)

شعبانی گفت: شهرداری در تفاهم نامه با راه آهن تعهدات و مسئولیت هایی را پذیرفته است که برای راه آهن انجام دهد؛ باید در این حوزه تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار شهر، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جلسه بازنگری طرح خط راه آهن تهران - تبریز موسوم به باغ راه حضرت فاطمه (س) که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، گفت: جنس پیشنهاد بنده از نوع زیر بنایی است، هنوز کار راه آهن در آنجا تمام نشده است و به نظر بنده تکمیل طرح راه آهن بیشتر از زمان تعیین شده زمان میبرد و در مورد بعدی ۹ کیلومتر طول باغ راه حضرت فاطمه (س) در ۶ نقطه جدا می شود و به واسطه قرار گیری سوله ها پیوستگی وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: تفاهم نامه ای که در گذشته با راه آهن امضا شد حق بهره برداری و نه مالکیت را به شهرداری داده است .تمام پارکینگ های موجود را راه آهن بدون پرداخت وجه برای خود کرده و بر اساس همان تفاهم نامه اگر طرح اقتصادی روی سطح زمین احداث شود راه آهن در آن شریک است.

شعبانی ادامه داد: شهرداری در این تفاهم نامه تعهدات و مسئولیت هایی را پذیرفته است که برای راه آهن انجام دهد و باید در این حوزه تدابیری اندیشیده و پس از جمع بندی نهایی شود.

او بیان کرد: موضوع زیرسازی طرح بسیار جدی است و از لحاظ فنی لازم نیست در تمام طول مسیر زیر سازی های اساسی انجام شود، به عنوان مثال اگر قرار است فضای سبزی داشته باشیم خاک باید اصلاح شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود:در بخش دیگر تفاهم نامه ای که با راه آهن منعقد شده است راه آهن به چهار سوله نیاز دارد و اعلام کرده است در صورت عدم نیاز ۴ سوله دیگر جمع آوری می شود.

بهره مندی از المان های اسلامی یادآور حضرت فاطمه (س) در باغ راه

در ادامه این جلسه حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در حوزه پیشنهادات گفت: جا و مکان هایی را که می خواهیم برای مردم باشد لازم است طبیعت آن کمتر از بین برود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران افزود: هرچه آسفالت و مصالح در طرح و پروژه کمتر استفاده شود برای مردم بهتر است و در این جلسه تصور می کردم ایده های اولیه مطرح می شود که طرح و ایده ای ارایه نشد.

نظری ادامه داد:طول پروژه ۹ کیلومتر است و دو منطقه را در بر می گیرد و پیشنهاد من این است پروژه را سنگین نبینیم و از المان هایی استفاده شود که یادآور حضرت زهرا (س) باشد.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 14655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =