باغ راه حضرت فاطمه(س) فاقد نماد ایرانی - اسلامی است

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری نگاه ایرانی - اسلامی به باغ راه حضرت فاطمه (س) وجود نداشت .

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جلسه بازنگری طرح خط راه آهن تهران - تبریز موسوم به باغ راه حضرت فاطمه (س) که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، گفت: در مدل هایی از این دست طرح ها، بررسی ها نشان می‌دهد پیامدهای منفی نیز به همراه طرح وارد محدوده طرح شده است که به عنوان مثال میدان امام حسین (ع) نمونه بارز آن است. ارزش املاک آن محدوده کاهش پیدا کرده و ما دیگر نباید در این حوزه وارد آزمون و خطا شویم . 

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در مسیر رود دره ها و ... در دنیا مطالعات بسیاری شده است. در دوره گذشته نگاه ایرانی و اسلامی به این طرح ها وجود نداشت ؛ در این طرح نماد ایرانی و اسلامی وجود ندارد و اگر این جلسه برای بازنگری است بهتر است تمام جوانب سنجیده شود و پس از آن طرح بازنگری شود.

صارمی گفت: یک طرح اگر پیامد اقتصادی نداشته باشد در بلند مدت نابود می شود. پیشنهاد من این است اگر تصمیم به بازنگری شد کارگروهی تشکیل شود و این کارگروه تجربه ۶-۷ طرح گذشته را بررسی کند و آنچه زیاد خروجی ندارد بیشتر بررسی شود و موضوع دیگر این است که باید اجرا و طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) به یک معاونت داده شود تا تداخل فعالیت نداشته باشیم.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: پیشنهاد من این است مسئولیت طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) را یا معاونت شهرسازی و یا معاونت فنی عمرانی به عهده بگیرند. 

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: 14656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =