۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 14657

شهردار منطقه ۱۷ مطرح کرد؛

تسریع در تملک ۵۱ پلاک معارض باغ راه حضرت فاطمه (س)

پیشنهاد تغییر نام میدان زکات به میدان آیینی حضرت فاطمه(س)
تسریع در تملک ۵۱ پلاک معارض باغ راه حضرت فاطمه (س)

شهردار منطقه ۱۷  مهم‌ترین دغدغه های موجود در این منطقه برای پیشبرد طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) را برشمرد.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ در جلسه بازنگری طرح خط راه آهن تهران - تبریز موسوم به باغ راه حضرت فاطمه (س) که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، گفت: ۳ کیلومتر از طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) در منطقه ۱۷ واقع شده است که در طول این مسیر مسجد و مدرسه قرار داد و از این ظرفیت می توان در جهت ایجاد مراکز فرهنگی بهره برد.

شهردار منطقه ۱۷  افزود: حرم مطهر امامزاده حسن (ع ) نیز در طول همین مسیر قرار دارد و با توجه به ظرفیت فرهنگی موجود پیشنهاد و خواهش من این است طرح احداث یادمان ۴ هزار شهید منطقه در بازنگری طرح دیده شود.

شنگی ادامه داد: به دلیل آنکه طرح به نام حضرت فاطمه (س) است خواهش دیگر من این است که در موضوعاتی مانند نورپردازی باغ راه توجهات ویژه شود.

 او در تشریح مشکلات منطقه ۱۷ در طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) گفت: یکی از مشکلات طرح در منطقه ۱۷ قرار گیری ۵۱ پلاک معارض در منطقه ۱۷ است و اگر امروز کار تملک آنها انجام نشود به دلیل افزایش قیمت آنها پس از اجرای طرح به مشکل بر میخوریم . از دیگر پیشنهاد های من در این حوزه تغییر پهنه های موجود  به پهنه تجاری مسکونی است. 

شهردار منطقه ۱۷  افزود: املاک لب خط در طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) شرایط خوبی ندارند و اگر مشاور طرح، طرحی برای نمای یکسان املاک حریم طرح پیش بینی و اجرا کند می توان به شرایط مطلوب تری دست پیدا کرد.

شنگی ادامه داد: از ۸ سوله موجود در طرح سوله شماره ۱ و ۳ در منطقه ۱۷ واقع شده است که پیشنهاد ما در شهرداری منطقه احداث سوله بحران در سوله شماره ۱ و احداث مجموعه ورزشی با کمک خیرین در سوله شماره ۳ است.

او ادامه داد: در طول مسیر طرح باغ راه میدان زکات واقع شده که پیشنهاد من این است که این میدان به میدان آیینی حضرت فاطمه (س) تغییر کند. یکی دیگر از مشکلات این است که راه آهن در خط پایین (خط تهران اهواز) در حال اضافه کردن ریل بود که به محض اطلاع منطقه به دلیل اقدام بدون هماهنگی تجهیزات ضبط شد.

 همچنین  پیشنهادات داد که برای احداث کوشک، پیمانکار واحد انتخاب شود و در بحث زیر سازی تا ارایه نهایی طرح متوقف نشود.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 14657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =