حادثه گاز گرفتگی در سالن تئاتر واقع در خیابان شریعتی

سخنگوی سازمان آتش نشانی جزئیات انتشار گاز مونواکسید کربن در سالن تئاتر واقع در خیابان شریعتی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در تشریح  جزئیات انتشار گاز مونواکسید کربن  در سالن تئاتر  واقع در خیابان شریعتی گفت: ساعت ۲۱:۱۰ امشب یک مورد نشت گاز مونواکسید کربن در یک ساختمان واقع در خیابان شریعتی، خیابان  ملک به سامانه ۱۲۵ گزارش داده شد. 
سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: ایستگاه شماره ۷۳ آتش نشانی پس از اعزام با گذشت ۳ دقیقه به محل حادثه رسید و نیروهای آتش نشان به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده می کنند در ساختمان ١٠ طبقه اداری در طبقه منفی یک تئاتری مشغول نمایش بود که حال چند نفر در حین نمایش بد می شود.
ملکی افزود: بررسی ها آغاز و مشخص می شود گاز مونواکسید کربن در داخل موتورخانه در حجم زیاد منتشر شده و پس از آن به سالن تئاتر سرایت کرده است.
او با بیان این مطلب که با هماهنگی و اطمینان کامل نمایش متوقف شد و با اطلاع رسانی نفرات به خارج از سالن هدایت شدند گفت: نزدیک ۷۰ نفر از تماشاچیان و عوامل نمایش به بیرون از سالن منتقل شدند و بررسی های کارشناسی نشان داد نقص در سیستم عملکرد موتورخانه به ویژه در دودکش ها باعث تولید گاز مونواکسید شده است  که پس از اقدام های لازم نیروهای آتش نشانی به مسئولان توصیه می کنند وضعیت موتورخانه باید بررسی کامل شود و تا زمان بررسی، موتورخانه نباید روشن شود.
سخنگوی سازمان آتش نشانی بیان مرد: به گفته حاضران  چند روزی از روشن شدن موتورخانه گذشته بود  و در همان زمان حال تعدادی از افراد نا مساعد می شود  و این علائم در آن زمان جدی گرفته نمی شد تا امشب که این حادثه به این شکل رخ داد.
ملکی افزود: خدارا شاکرم این حادثه حادتر از این نشد، شاید اگر دیرتر اطلاع رسانی می شد و یا نسبت به این حالت بد افراد بی تفاوت بودند حادثه تلخی را تحربه می کردیم.
او با تاکید بر این نکته که فعالیت برخی از نهاد های تعطیل در دوران کرونا مجدد از سر گرفته شده است بیان کرد: نزدیک به
۱/۵ سال است سالن های آموزشی، مدارس و دانشگاه ها تعطیل بودند و حالا که اجازه فعالیت مجدد گرفته شده است نگرانی از عدم استفاده از نیروهای متخصص برای راه اندازی مکان هایی مانند موتورخانه بسیار خطرناک و بهتر است از نیروهای متخصص در این زمینه استفاده شود.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: بهتر است سالن های نمایش در طبقات منفی احداث نشود و برای خروج افراد در های متعدد با راه پله های متفاوت پیش بینی شود.
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
کد خبر: 14658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =