رفتار بازرسی در برخورد با فساد عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است

سرپرست سازمان بازرسی با تاکید بر حضور و اقدام به موقع بازرسان در موضوعات شهری برای پیشگیری از فساد و صیانت از حقوق مدیران، کارکنان و شهروندان گفت: رفتار بازرسی در بحث برخورد با فساد یک رفتار عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بارزسی شهرداری تهران، داود گودرزی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان بازرسی که عصر روز شنبه ۲۹ آبانماه برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج به وظیفه اصلی سازمان بازرسی در بررسی عملکردها و نحوه فعالیت مدیران نسبت به قوانین، مقررات، آیین نامه ها و شرح وظایف تعریف شده اشاره کرد و گفت: لازمه اقدام مناسب و هوشمدانه‌ در جلوگیری از تخلفات، خطاها، ترک فعل ها، نقص عملکردها و سایر موارد حضور مدیران به روز، دقیق، منظم و اهل تعامل و تدبیر است.

گودرزی افزود: فرق بازرسی با سایر مجموعه های نظارتی که نقطه قوت این سازمان نیز به حساب می‌آید این است که بازرسی می تواند در حین انجام عمل، جلوی یک رفتار، قرارداد و یا اقدام نامناسب را بگیرد و این موضوع باعث اقتدار بازرسی می شود و کمک می کند بازرسی به جایگاهی که شایسته آن است برسد.


بازرسی در حین تعامل و تواضع دارای اقتدار و اعتدال است

او تاکید کرد: بازرسی در حین اینکه اهل تعامل، تواضع و همراهی است، اقتدار و اعتدال هم دارد. بازرسی منظم است، دقیق رفتار می‌کند، حرف کارشناسی شده می زند و امورات را جدی می‌گیرد.
سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران در ادامه مسئله جلوگیری از فساد و ارتقای سلامت اداری را  مورد توجه قرار داد و گفت: ما باید عملکردها را بررسی کرده، جلوی کارهای غلط را بگیریم و باعث ارتقای کارآمدی بازرسی شویم و هم هوشمندانه از انجام فساد و تخلف پیشگیری کنیم.

گودرزی یکی دیگر از وظایف بازرسی را تغییر برخی از نگاه‌ها نسبت به شهرداری عنوان کرد و گفت: ماموریت اصلی ما این است که به عنوان چشم تیزبین شهرداری جلوی فساد را بگیریم و تلاش کنیم تصویری که از شهرداری در اذهان مردم شکل می‌گیرد، مجموعه ای خدوم، دلسوز و پاکدست باشد.

در برخورد با متخلفین و مفسدین جدی و مصصم هستیم

سرپرست سازمان بازرسی تصریح کرد : بازرسی علاوه بر آنکه تلاش می کند با تدبیر، طراحی و هم اندیشی امکان وقوع تخلف و فساد در آینده را از بین ببرد، در برخورد با مفسدین، متخلفین و کسانی که در گذشته ترک فعل کرده اند نیز جدی و مصمم است و اگر محرز شود تخلفی صورت گرفته و حقی از بیت المال، شهرداری و مردم ضایع شده است حتما با آن برخورد قاطع و محکم می‌کند.

او با بیان اینکه رفتار بازرسی در بحث برخورد با فساد یک رفتار عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است، اظهار کرد: ما نمی خواهیم سیستم را قفل کنیم و مانع از کار مدیران اجرایی شویم، بلکه بازرسی با حضور و اقدام به موقع در موضوعات می خواهد از بیت المال و حقوق مدیران، کارکنان و شهروندان صیانت کند.

گودرزی بر هماهنگی بازرسی، حراست و سایر دستگاه‌های نظارتی در یک محور مشخص تاکید کرد و افزود: این دو مجموعه هم راستا با یکدیگر تلاش می کنند تا به عنوان بال‌های نظارتی شهرداری ماموریت های خود را در چارچوب حدود و اختیارات تعریف شده انجام دهند و مسئله اصلی هر دو نهاد نیز کمک به مردم و مبارزه با فساد است.

سرپرست سازمان بازرسی در ادامه موضوع نگهداشت شهر را به عنوان اولین ماموریت مهم شهرداری در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه قرار داد و بیان کرد: وظیفه بازرسی در این طرح، نظارت دقیق و درست بر کمیت، کیفیت و زمان انجام کار است تا این عملیات با موفقیت به سرانجام برسد و نتیجه کار برای شهروندان ملموس باشد.


 

۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 14659

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =