بسیج ثروت بزرگ و ذخیره‌ی خدادادی برای ملت ایران است

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶

امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط حساس کشور در آن زمان، در روز ۵ آذر ۱۳۵۸ خواستار آموزش نظامی همگانی و تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی شد. این فرمان پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد. از آن پس پنجم آذر روز بسیج مستضعفین نام گرفت.

امروز بسیج به‌عنوان یک نهاد در مسیر خدمت گزاری به مردم  آماده است تا  در کنار مسئولین و دستگاه های اجرایی کشور و همچنین  در راه توسعه و خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران اسلامی حرکت کند.

بسیج می بایست با بهره مندی از ظرفیت های نخبگان و متخصصان در راستای کارآمدی دستگاه های اجرایی و عمق بخشی به ارزش های دینی و ارزشی و همچنین کمک به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان از هیچ تلاشی فرو گذار نکند.

بسیج مانند ظرفیتی بی بدیل و ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود که در ابعاد گوناگون در زمینه توسعه و آبادانی و محرومیت زدایی به کار گرفته می شود.

باید ارج نهیم روزهایی که مساجد مامنی برای حل مشکلات مردم و نظام بود.

حضور بسیج در جنگ باعث شد از تمامی طیف‌های جامعه در صحنه‌های دفاع مقدس حاضر شوند. طبیعتاً افراد جامعه هر کدام استعدادهای خاص خود را دارند که دفاع مقدس فرصت بروز این استعدادها را فراهم کرد، لذا از  نیروهای پرشور بسیجی و مردمی که سابقه نظامی‌گری و حضور در سپاه و ارتش را نداشتند، فرماندهان و نوابغ جنگی بزرگی چون شهیدان دستواره، داود کریمی، بهمن نجفی و شهیدان صنیع خانی و ... از  منطقه ۱۶ کشف  و در طول جنگ تبدیل به فرماندهان و سرداران رشید اسلام شدند.

به یاد داشته باشیم که در زمان جنگ نیز این مساجد و پایگاه‌ها بودند که توانستند فرماندهان نخبه را به جامعه معرفی کنند و نقش بی بدیل مسجد محوری و مردمی آنان در همیشه تاریخ ماندگار شد.

اکنون نیز  نیروهای پر شور و مردم نهاد بسیج پا به پابه پای ارتش و سپاه در دفاع از خاک میهن و همچنین با اجرای طرح های جهادی مانند حاج قاسم سلیمانی در کنار مدافعان سلامت در دوران سخت کرونا یاری گر مردم هستند.

بی تردید، بسیج ثروت بزرگ و ذخیره‌ی خدادادی برای ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه تاریخ کج اندیش خواهند بود که شاید نقش بی بدیل و تاثیرگذار آن را بی‌اثر کنند و در این خیال باطل به نابودی خواهند رسید و اکنون مسئولیت  ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی بر دوش تک تک مردم به ویژه مسئولان است.

۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 14696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =