از نگاه ویژه به ری تا ضرورت به کارگیری مدیران جهادی

طرح ابتکاری کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «طرح رصد» با هدف بررسی میدانی مسائل و چالش‌های اولویت دار شهر تهران در منطقه ۲۰ با بازدید میدانی از تعدادی از مسائل و مشکلات شهری انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ ضمن تبریک گرامیداشت هفته بسیج گفت: در راستای اجرای «طرح رصد» با حضور رییس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، پروژه های توسعه محلات و پروژه های فرهنگی، ورزشی و عمرانی منطقه ۲۰ بازدید و بررسی شد.

ناظم رضوی افزود: با حضور محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، میثم مظفر نایب رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی و  احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران مراحل بازسازی تپه تاریخی چشمه علی، زمین های بی دفاع شهری در محلات نواحی یک و ۵، کانال محله عباس آباد و بهبود خدمات حمل و نقل و ترافیک در بزرگراه ها مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

او اظهار داشت: در ادامه این بازدیدها، با تشکیل نشست تخصصی با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، نخبگان، معتمدین و امنای محلات و مدیران ارشد این منطقه، معضلات و مشکلات محلات این  منطقه بررسی شد.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه در این جلسه نخبگان و معتمدین محلات نظرات خود را برای بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی در شهرری و  اقدامات مدیریت شهری این منطقه مطرح کردند، ادامه داد: در این جلسه بر بودجه ریزی مشارکتی و محله محور با محوریت رضایت شهروندان و ایجاد سامانه های نظرسنجی تاکید شد.

شهردار منطقه ۲۰ با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های نخبگان و شهروندان مسئولیت پذیر در شهرری اظهار داشت: خواست اصلی مدیریت شهری در ری این است که به عنوان منطقه ویژه مدنظر اعضای شورای شهر باشد و ما برای تغییر نگاه شهرنشینی به شهروندی تلاش می کنیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون  برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، هدف از طرح رصد را بررسی دقیق میدانی مسائل و مشکلات موجود در سطح محلات و نواحی برشمرد تا برای احصای آن بودجه و اعتبار مناسبی در نظر گرفته شود.

آخوندی با تاکید بر انتخاب مدیران بسیجی و دارای روحیه جهادی در انجام ماموریت های مرتبط با اداره امورشهری، توجه به توان بخش خصوصی در اجرای طرح های توسعه ای در شهر و استفاده از تمامی ظرفیت تبلیغاتی، زیباسازی و اطلاع رسانی در معرفی ظرفیت های گردشگری هویتی در شهرری را ضرروی عنوان کرد.

او با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت شهروندان جزو سیاست های مدیریت شهری تهران است، افزود: رصد مسائل و مشکلات از طریق معتمدین مردم، شورایاران و نخبگان محلی در سطح مناطق ۲۲ گانه تا هنگام تدوین و تصویب نهایی بودجه در شورای اسلامی شهر تهران ادامه خواهد داشت.

میثم مظفر نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اظهار داشت: توجه به نمادسازی هویتی در ورودی های شهرری، توزیع عادلانه بودجه در محلات و توجه ویژه به تامین پارکینگ در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را از موارد ضروری در این منطقه عنوان کرد.

مظفر ادامه داد: با احصاء نقطه نظرات شهروندان در محلات، حضور میدانی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در محلات و صحت سنجی و تشکیل کارگاره تخصصی گفتگو و تبادل نظر، جمع بندی کمیسیون برنامه و بودجه شورا برای بودجه ۱۴۰۱ مشخص خواهد شد.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر گفت: برای تسریع در حرکت شتابان توسعه در ری باید طرح تفصیلی منطقه ۲۰ بازنگری شود تا بتوان حکمروائی محلی و بومی را در آن قرار داد و یک گفتمان جامع توسعه محور طراحی کرد.

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
کد خبر: 14745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =