آتش سوزی در ساختمان ۷ طبقه در خیابان مصطفی خمینی

ملکی جزئیات آتش سوزی در ساختمانی ۷ طبقه در خیابان مصطفی خمینی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در تشریح جزئیات آتش سوزی در ساختمان مسکونی ۷ طبقه در خیابان مصطفی خمینی، خیابان نظمیه گفت: ساعت ۳:۴۳ دقیقه امروز چهارشنبه ۳ آذر یک مورد آتش سوزی در ساختمان مسکونی در خیابان شهید مصطفی خمینی، کوچه نظامیه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گزارش شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: ۲  ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و تجهزات تنفسی به محل حادثه اعزام می شوند که پس از رسیدن مشاهده می شود محل حادثه یک ساختمان ۶ طبقه با ۲۴ واحد و با  یک طبقه زیر زمین است که در آن موتورخانه ای به وسعت ۲۰ متر قرار دارد که دچار آتش سوزی شده بود که کنار آن نیز پارکینگ خودرو و موتور سیکلت قرار داشت.

ملکی ادامه داد: زمانی که نیروهای آتش نشانی به محل حادثه می رسند مشاهده می کنند قسمت موتور خانه به شکل کامل شعله ور است و آن‌چه که موجب نگرانی شده بود قرار گیری سیلندر گاز مایع، سیلندر اکسیژن، قوطی های رنگ و سیلندرهای شارژ فندک و نگهداری وسایل مستعمل در قسمت موتور خانه بود.

او با بیان این مطلب که دود زیادی به طبقه های بالایی ساختمان سرایت کرده بود و تعدادی از افراد نیز از ساختمان خارج شده بودند گفت: با وجود خارج شدن تعدادی از ساکنان از محل حادثه، باز هم بیشتر ساکنان در آن ساعت شب در واحد های خود مشغول استراحت بودند و متاسفانه تعدادی از ساکنان برای فرار در  واحد خود را باز کرده بودند اما نتواسنتد از محل خارج شوند و این اقدام آن ها موجب سرایت دود به واحد های دیگر شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه افزود: همزمان با خاموش کردن آتش گروه های جست و جو و نجات وارد ساختمان شدند و مشاهده شد تعداد ۵۰ نفر از ساکانان ساختمان در وضعیت نا ایمن قرار دارند و آن ها نیز از محل حادثه خارج شدند.

ملکی در تشریح تعداد مصدومان این حادثه آتش سوزی گفت: تعدادی از ساکنان دچار دود گرفتگی شدند که بعد از خروج از ساختمان تحویل نیروهای اورژانس شدند و گروه های آتش نشانی که برای خاموش کردن آتش به طبقه منفی ساختمان رفته بودند نیز خیلی زود توانستند آتش را مهار کنند و به این روش از گسترش آن جلوگیری شد.

او درباره لزوم رعایت نکات ایمنی در بخش موتورخانه گفت: موتورخانه ها علی رغم خطراتی که در زمان راه اندازی دارند اگر نقصی در آن وجود داشته باشد این نقص موجب بروز  آتش سوزی مهیبی می شود که  به علت قرار گیری بیشتر موتور خانه ها در قسمت های منفی  ساختمان آتش به سرعت به قسمت های بالایی ساختمان نفوذ پیدا و سرایت می کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: در داخل موتورخانه نباید وسایل مستعمل، دور ریز و قابل اشتعال نگهداری شود و باید به این نکته توجه داشت همواره سیستم تهویه موتورخانه سالم و آماده کار باشد.

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 14773

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =