تداوم وضعیت نارنجی هوا در شهر تهران

چهارشنبه -۳ آذر ۱۴۰۰- کیفیت هوای پایتخت نظیر روز گذشته همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز (سوم آذر ۱۴۰۰) وضعیت کیفیت هوای شهر تهران همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس است و شاخص آن روی عدد ۱۱۶ قرار دارد. شهر تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده و این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۶۳ روز بوده است.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه، با عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با افزایش تندی باد در طول روز تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه سبب پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهد شد.

کاهش تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۴ آذر ۱۴۰۰) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. پایداری جوی در طول روز به‌تدریج شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

همچنین با عدم وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه و افزایش ترافیک در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 14778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =