پنجمین روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت

روز نخست هفته جاری (۶ آذر ۱۴۰۰) با کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در شهر تهران آغاز شده است. همچنین تجمع آلاینده‌ها از روز گذشته باعث آسمان غبارآلود امروز پایتخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، شنبه -۶ آذر ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران نظیر چهار روز گذشته همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس است و درحال حاضر شاخص آن روی عدد ۱۱۲ قرار دارد. کیفیت هوای شب گذشته برای ساعت ۲۱ تا ۲۴ بامداد برابر با وضعیت قرمز (ناسالم برای همه) بود.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر؛ صبح روز شنبه (۶ آذر ۱۴۰۰) با توجه به تداوم شرایط پایدار جوی از روز گذشته و تجمع آلاینده‌ها، آسمان غبارآلود حاکم خواهد بود و با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که می‌تواند پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل کند. با تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه از غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

صبح روز یکشنبه (۷ آذر ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها خواهد بود. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. 

همچنین با برقراری شرایط پایدار و سکون جو تا ساعات پایانی یکشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که در برخی مناطق پرتردد تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را به همراه خواهد داشت.

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 14833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =