پیشگامی منطقه ۹ در اجرای طرح تحول نگهداشت شهر

طرح تحول نگهداشت شهر با هدف آراستگی سیمای شهر، ارتقای خدمت رسانی شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان در محلات منطقه ۹ اجرا می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، محمد جواد خسروی شهردار منطقه با تاکید بر اینکه طرح تحول نگهداشت شهر یک اقدام جهادی در حوزه مدیریت شهری است، گفت: در کنار وظایف ذاتی و روزمره شهرداری تهران با تدابیر و رویکرد جدید، تحولی در خدمت رسانی به شهروندان پایتخت صورت خواهد گرفت.
او با تاکید بر اینکه طرح تحول نگهداشت شهر، طرحی جامع در حوزه های خدمات شهری و محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی، عمران، شهرسازی و ترافیکی است، افزود: در واقع این طرح نخستین دستور شهردار تهران است که به مناطق و نواحی ابلاغ شده است.
خسروی ادامه داد: این طرح بدون بار مالی اضافه به شهرداری و شهروندان اجرا خواهد شد و قرار است با رویکردی جهادی از ظرفیت های موجود در شهرداری نواحی و مناطق و پیمانکاران مناطق، استفاده بهینه و حداکثری شود.
شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه خدمت رسانی ماندگار و موثر تنها با همراهی مردم ممکن است، ادامه داد: در ابتدا شناسائی و احصای چالش ها و مشکلات شهروندان در دستور کار است و در گام دوم اقدام عملی و تدابیر برای حل مسائل و بهبود وضع موجود انجام خواهد گرفت.
اوتعامل با شهروندان را یک اصل مدیریتی برشمرد و گفت: در این راستا و برای اطلاع رسانی از مطالبات و مطلوبات افکار عمومی از نخستین روزهای کاری دیدارهای مردمی را در دستورکار قرار داده تا بتوانیم ضمن شناسائی مشکلات، رضایت شهروندان را جلب کنیم.
-    رصد مشکلات مردم از دیدارهای مردمی و جلسات حضوری
شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: به منظور رصد مستقیم وضعیت محلات منطقه ۹، از درگاه ها و مسیرهای مختلف اعم از سامانه های نظارتی، شبکه های اجتماعی مجازی و ارتباطی، ملاقات حضوری، حضور بین مردم محلات و مساجد و دیدار با گروه های مرجع، نخبگان محلی و معتمدین محلی اقدام به دریافت نظرات مردمی و مشکلات آنها کردیم.
او با تاکید بر رویکرد محله محوری اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت مساجد و گروههای جهادی محلات می توان روند خدمت رسانی را سرعت بخشید.
   طرح تحول نگهداشت شهر در حوزه خدمات شهری
خسروی در ادامه با ذکر برخی اقدامات حوزه خدمات شهری و محیط زیست در راستای طرح تحول نگهداشت شهر گفت: در این حوزه، تعداد ۴۰۰ مخزن جدید زباله در محلات نصب خواهد شد که مخازن زباله در منطقه تعمیر و رنگ آمیزی شده و  تعداد ۱۷۲ زیر مخزنی جدید نیز نصب شده است.
او افزود: شست و شوی معابر، لایروبی انهار و کانال ها نیز در دستور کار بوده است که با همت اداره مسیل ها و قنوات به صورت مستمر در حال انجام است.
-    طرح تحول نگهداشت در حوزه حمل و نقل و ترافیک
او در ادامه گفت: ساماندهی  المان ها و تجهیزات ترافیکی  در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه  قرار گرفته است. در قالب این پروژه و در مدت دو ماه نسبت به ساماندهی ۳۶۰ عدد علائم عمودی ترافیکی، تجدید خط کشی ۳۹۰ بلوک عابر پیاده،   تجدید صدهزار متر خط کشی محوری،   نصب و مرمت ۲۷۰ متر گاردریل، نصب و مرمت ۴۹۰ عدد استوانه ارتجاعی، تعویض ۴۰ عدد بشکه ترافیکی، مناسب سازی ورودی یک ایستگاه مترو، مرمت ۶ عدد سرعتگیر،   احداث یک سرعت کاه،   نگهداشت ۸۲ ایستگاه اتوبوس و تاکسی منطقه و نگهداشت تجهیزات ۲ پایانه حمل و نقل عمومی منطقه اقدام خواهد شد.
-    طرح تحول نگهداشت شهر در حوزه فنی و عمرانی
شهردار منطقه ۹ با اشاره به اقدامات عمرانی که در دوماهه اول پاییز ۱۴۰۰ در محلات منطقه به انجام رسیده است نیز گفت:  پخش هزار تن آسفالت به صورت مکانیزه در میدان آزادی و بزرگراه سعیدی حدفاصل میدان آزادی تا تقاطع هاشمی انجام شده است.
او در ادامه گفت: پخش هزار و ۵۰۰ تن آسفالت به صورت دستی و مرمت نوار حفاری و لکه گیری آسفالت در منطقه انجام شده و به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.
خسروی دیگر اقدامات حوزه فنی و عمرانی را برشمرد و عنوان کرد: مرمت و بهسازی روکش پیاده روها به مساحت ۵۰ متر مربع و مرمت و بازسازی جداول به طول ۹۰ متر طول در منطقه انجام گرفته است.
شهردار منطقه ۹ توضیح داد: تخریب و نوسازی  انهار و کانیو به طول ۴۵۰ متر در کوچه های برزگر رحیمی و خالقی انجام شده و  بهسازی کانیو کوی شیرمحمدی در دست اقدام است.

-    طرح تحول نگهداشت شهر در حوزه اجتماعی و فرهنگی
او  در ارتباط با رویکرد اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: احیاء هویت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران و توجه به فضای روحی و سبک زندگی شهروندان در زمره اولویت های مدیریت شهری است.
شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: برای ساماندهی امور و رفع چالش های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران در زمینه های سلامت، ورزش، آسیب های اجتماعی، امور بانوان نیاز به هم افزایی و هماهنگی همه نهادها و ادارات مسئول داریم.
خسروی با تاکید بر مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و ضرورت محله محوری، مهمترین ماموریت های اجتماعی مدیریت شهری را چنین برشمرد: حفظ و ترویج آثار و ارزش ‌های انقلاب، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار، حمایت از زنان سرپرست خانوار، تسهیل مشارکت اجتماعی شهروندان، توسعه عادلانه فضاهای ورزشی، ساماندهی و بازتوانی معتادین، ارتقاء سرانه اماکن فرهنگی و هنری، توزیع عادلانه امکانات و خدمات و تلاش برای رفع محرومیت و فقر از روح و کالبد شهر از جمله این موارد است.
شهردار منطقه ۹ با تاکید بر ضرورت حفظ فرهنگ مقاومت، ایثار و دفاع مقدس گفت: در این راستا  تاکنون با حضور در میان ۱۴ خانواده شهید و ۸ جانباز دفاع مقدس ضمن تکریم این بزرگواران، تلاش شد دغدغه های آنان در حوزه های مرتبط با ماموریت های مدیریت شهری رفع شود.
خسروی مساجد را یکی از پایگاه های مشارکت اجتماعی دانست و افزود: با حضور در ۱۳ مسجد منطقه ۹، ضمن شناسایی مسائل مرتبط با امور شهری، سعی کردیم مرکزیت مساجد را در  محلات تقویت کنیم.
و در ادامه شناسایی خانواده محرومین و رفع نیاز حداقلی با استفاده از پتانسیل خیرین محل و سازمانهای مردم نهاد را جز فعالیت های معاونت اجتماعی برشمرد و توضیح داد: در این راستا ۴۴۰ خانواده نیازمند در منطقه ۹ شناسایی شده و به صورت مستمر بسته های حمایتی مواد غذایی، لباس و مواد ضدعفونی کننده میان آنها توزیع می شود.

شهردار منطقه ۹ با تاکید بر اینکه ساماندهی کودکان کار و آسیب دیده دیگر ماموریت اجتماعی شهرداری است، اضافه کرد: در این راستا ۱۵۵ کودک شناسایی شده و تحت پوشش مرکز پرتو قرار گرفته اند.
او در ادامه با اشاره به برخی خدمات ارائه شده به کودکان کار، آسیب دیده و در معرض آسیب در مرکز پرتو بیان کرد: تهیه و توزیع  بسته های لوازم التحریر، تهیه و توزیع کفش و توزیع غذای گرم میان خانواده های نیازمند و کودکان کار مرکز پرتو انجام شده است.
خسروی حمایت از زنان سرپرست خانواده را دیگر اولویت اجتماعی شهرداری دانست و گفت: ۳ مرکز اشتغال زائی و توانمندسازی کوثر در منطقه فعال است و ۵۵ زن سرپرست خانوار مورد حمایت مرکز کوثر قرار دارند تا در زمینه اقتصاد خانواده توانمند سازی صورت گیرد.
شهردار منطقه ۹ تهران در خصوص فراگیر شدن آسیب‌های اجتماعی در بخش های مختلف از جمله زباله گردها و کارتن‌ خواب‌ها عنوان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید به این مهم اشاره کنم که در قالب طرح زمستان، گرم‌خانه‌ منطقه ۹ فعال است و سعی داریم با امکان خدمات دهی کمی و کیفی بیشتری را فراهم کنیم.
خسروی با اشاره به موضوع ارتقاء سرانه ورزشی در منطقه ادامه داد: در بازدیدهای میدانی  از محله امام زاده عبدالله و با توجه به مطالبه مردمی، زمینی بلا استفاده به منظور استفاده بازی والیبال تجهیز شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
 او ادامه داد: در راستای تامین عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات، شناسایی زمین های بلا استفاده و تبدیل آنها به فضاها و اماکن ورزشی ادامه خواهد داشت.
شهردار منطقه ۹ خاطر نشان کرد: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی به خصوص در محلات کم برخوردارتر منطقه با جدیت طرح تحول نگهداشت شهر را دنبال خواهیم کرد و در این مسیر ضمن بهره گرفتن از مشارکت مردمی، گروه های جهادی، مساجد و نخبگان محلات به صورت مستمر و میدانی بر اجرای طرح تحول نگهداشت شهر نظارت خواهیم داشت.

-    طرح تحول نگهداشت شهر در حوزه  شهرسازی
او درباره رفع نواقص حصار کارگاهی گفت: به منظور رفع نقص حصارهای کارگاهی، از حصارهای کارگاهی ۳۱۰ ملک در حال ساخت مستمر بازدید شده است و با توجه به زیباسازی منظر کارگاه های ساختمانی، دستورات مقتضی صادر شده است.
خسروی  با اشاره به رفع سدمعبر مصالح ساختمانی اضافه کرد: باتوجه به کنترل مستمر نگهداشت شهر براساس مولفه وجود مصالح ساختمانی و معابر و اهمیت ایجاد نظم در محدوده کارگاه نسبت به جمع آوری مصالح و یا نخاله ها در قسمت های مختلف پروژه و آزادسازی معابر، در ماه اخیر تعداد ۴ ملک دارای سدمعبر مصالح گزارش شده که رفع شده است.
او عنوان کرد: همچنین طی بازیدهای مستمر و محسوس اکیپ های شهربان، به صورت شبانه روزی از مسدود و محدود کردن پیاده روها و سایر فضاهای عمومی در کارگاه های ساختمانی خودداری می شود.
 

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 14840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =