لزوم استفاده از تجربیات تهران در حوزه خدمات شهری نجف

هیات اعزامی از نجف اشرف مهم‌ترین موضوعات خود را با علیرضا زاکانی شهردار تهران مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، هاتف عبدالامیر حبیب ماضی معاون استاندار نجف اشرف‌ و نماینده استاندار و رئیس هیات همراه در دیدار خود با علیرضا زاکانی شهردار تهران که صبح امروز شنبه ۶ آذرماه به میزبانی شهردار تهران برگزار شد با تاکید بر این مطلب که امیدواریم این دیدار منجر به همکاری بیشتر شود، گفت: می خواهم به خاطره ای اشاره کنم و آن خاطره این است که چندسال پیش خیابانی به نام امام خمینی (ره) در نجف اشرف با حضور شهردار سابق تهران نامگذاری شد.

معاون استاندار نجف اشرف درباره جمعیت شهر نجف اشرف گفت: در شهر نجف جمعیت ثابتی در حدود ۷۵۰ هزار تا ۹۰۰ هزار نفر ساکن هستند و اگر بخواهیم درباره استان نجف به همراه تعداد مهاجران آن صحبت کنیم بالغ بر ۲میلیون ۵۰۰ هزار نفر جمعیت نجف است.

حبیب ماضی ‌افزود: از مهمان نوازی و اعلام آمادگی شما برای گسترش همکاری بین دو شهر تهران و نجف مجدد تشکر فراوان دارم. 

در ادامه دیدار احمد مزار عزوز مدیر شهرداری های استانداری نجف با اشاره به این موضوع که شهرداری نجف در دو بخش شهر و کل نجف مسئولیت دارد، گفت: خیلی خوشحال هستیم که توفیق این دیدار را داریم و امیدواریم این دیدار به توسعه روابط بیشتر تهران و نجف منجر شود و از استقبال شما نیز در این زمینه سپاسگزاریم.

لقا علی محمد نماینده ریاست شهرداری نجف در ادامه این دیدار ضمن تشکر از شهردار تهران برای فراهم شدن زمینه این دیدار گفت: از ۷،۸ سال پیش عادت کردیم روابط ما با شهرداری آمیخته و نزدیک باشد و با وجود چالش های موجود آنقدر عادت به همکاری خوب و دوستانه داریم گاهی نیز احساس دلتنگی می کنیم.

نماینده ریاست شهرداری نجف افزود: با توجه به مشکلات و چالش های موجود شما در شهرداری تهران از توجه خود به شهرداری نجف کم نکردید و آخرین دیدار مربوط به هیاتی بود که برای اربعین مراسمی با حضور سرکنسولگری برگزار شد.

علی محمد با تاکید بر این نکته که این اقدام نشان از علاقه مندی شهرداری تهران برای ایجاد ارتباط با نجف است، افزود: بسیار علاقه مندم از تجربیات گران سنگ شهرداری تهران در زمینه آبیاری، کشاورزی و خدمات شهری بهره ببریم.

او با اشاره به پراکندگی حکومت و شهرداری در عراق تاکید کرد: در یک سال گذشته توانستیم اختیارات شهردار و استاندار را افزایش دهیم و افزایش بهره وری نیاز داریم از تجربیات شهرداری تهران استفاده کنیم زیرا در گذشته تمام اقدام ها از سوی دولت مرکزی انجام می شد.

نماینده ریاست شهرداری نجف ادامه داد: در چند سال گذشته اختیارهای شهرداری افزایش پیدا کرده است و می توان قرارداد خواهرخواندگی منعقد کند.

علی محمد با بیان این مطلب که اگر از لحاظ فیزیکی در نجف حضور ندارید اما حضور قلبی شما احساس می شود، افزود: خیابان و بزرگراه امام خمینی (ره) در نجف، فرودگاه نجف به کربلا را وصل می کند امید است این طرح به گونه ای به سرانجام برسد و تکمیل شود که شایسته نام امام خمینی (ره) باشد. 

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 14842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =