۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 14896

گفت و گوی شهر با معاون خدمات شهری منطقه ۱۱

از جداره تا جداره

استفاده از انرژی های خورشیدی و تمرکز بر حوزه های مغفول مانده در طرح نگهداشت شهر
از جداره تا جداره

مهرابی درباره اجرای طرح نگهداشت شهر و مهمترین برنامه های منطقه ۱۱ در حوزه خدمات شهری و محیط زیست توضیح داد.

مهدی احمد مهرابی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: از مهمترین مسائلی که در منطقه در کنار طرح نگهداشت، برنامه ریزی کردیم این است که در نظر داریم یک سری اقدامات در بحث انرژی های نو و پاک انجام دهیم. یعنی حداقل استفاده از آبگرمکن های خورشیدی برای بوستان های منطقه را دنبال کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ افزود: یک سری از آبگرمکن های خورشیدی در بوستان های منطقه غیر فعال است که باید فعال شوند و بعد از آن به سمت توسعه و افزایش این آبگرمکن های خورشیدی و استفاده از انرژی خورشیدی در سطوح بالاتر در منطقه حرکت کنیم.

مهرابی ادامه داد: علاوه بر این موضوع در بحث زیست محیطی نهرهای شرقی غربی در منطقه وجود دارند که کارکرد زیادی جز جمع آوری آبهای سطحی ندارند بر همین اساس طرحی را دنبال می کنیم که البته مشاور طرح نیز انتخاب شده  و در این طرح در ضلع جنوب منطقه، نهرهای شرقی غربی جمع آوری و تبدیل به کانیو می شوند تا در بحث زیست محیطی موثر و جانوران مضر مانند موش را کاهش دهد. این طرح حتی می تواند برای ۵۰ سال آینده منطقه مفید باشد.

او در ادامه درباره اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه ۱۱ توضیح داد: طرح نگهداشت شهر در همه مناطق انجام می شود و در منطقه ۱۱ اجرای این طرح را با تمرکز بر یک سری موارد مغفول مانده مد نظر قرار دادیم. در این طرح روزهای چهارشنبه در هر ناحیه به صورت مجزا یک محور در نظر گرفته می شود و کلیه ادارات از جمله فضای سبز، خدمات شهری، ساماندهی، حمل و نقل و ترافیک و عمران این طرح را با نام «از جداره تا جداره» انجام می دهند. از شستشوی کرکره مغازه ها ، لکه گیری پیاده روها، هرس فضای سبز، کف کشی و پاکسازی انهار و معابر گرفته تا شستشوی ایستگاه اتوبوس و رفع نواقصی مانند کمبود روشنایی در این ایستگاه ها.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ با بیان اینکه در واقع طرح کانیو تراشی که در بحث آبگرفتگی های کوچک تاثیرگذار است و کف تراشی و بغل تراشی مخازن به طرح نگهداشت شهر در منطقه ۱۱ اضافه شده، عنوان کرد:  این اقدامات در نواحی به صورت محوری انجام و در روزهای پنجشنبه نیز کل بضاعت منطقه در یک ناحیه جمع شده و این موارد را پیگیری می کنند. این اقدامات می تواند بار روانی مثبتی برای مردم داشته باشد. در واقع این کارها در طول هفته و ماه به صورت پرحجم انجام و به همه مسائل و مشکلات یک محور به صورت کامل پرداخته می شود.

به گفته مهرابی اگر این اتفاق ظرف یک تا دو ماه انجام شود به نظر می رسد حداقل معابر اصلی شهر پاکسازی  شوند و پس از آن می توان به لایه های دوم اقدامات در طرح نگهداشت شهر پرداخت. 

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 14896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =