آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در منطقه۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲ از اجرای عملیات هرس درختان شهر با هدف حفظ زیبایی و مقاوم سازی درختان و درختچه ها خبر داد

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علیرضا جعفری با بیان اینکه حفظ و نگهداری از درختان سطح منطقه یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری در راستای مناسب سازی سیمای بصری شهر است، گفت: عملیات هرس درختان هرساله به منظور جوان سازی درختان، فرم دهی و حذف شاخه های خشک در آستانه فصل زمستان اجرا می شود.
او افزود: با توجه به وجود بخش عمده شبکه بزرگراهی تهران در این منطقه ، در راستای ارتقاء ایمنی تردد در معابر و بزرگراه ها و کاهش آمار تصادفات، هرس درختان با هدف آشکارسازی تجهیزات ترافیکی و تابلوهای هدایت مسیر و دوربین های کنترل سرعت در حال انجام است.
جعفری گفت: عملیات هرس درختان به صورت هماهنگ از بزرگراه های شهید  همت، شهید چمران، یادگار امام(ره)، آیت اله هاشمی رفسنجانی، حکیم، شیخ فضل الله نوری و جلال آل احمد آغاز شده و در سایر معابر اصلی هم در حال اجرا است.
به گفته او؛ هرس درختان باعث زیبایی بخشی به درختان و جلوگیری از ازدیاد آفات و بیماری، آماده سازی دوره رشد جدید برای درختان و درختچه ها و مانع از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران خواهد شد.
جعفری گفت: این فعالیت با توجه به عواملی نظیر نوع گونه های گیاهی، سن درختان، موقعیت مکانی درخت، درجه سلامت درخت،زمان هرس و فرم دهی اولیه درخت در سال های اولیه کاشت صورت می گیرد.

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 14900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =