جزئیات بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران جزئیات جلسه امروز شورای شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۷ آذر ۱۴۰۰- پس‌ از جلسه شورا در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش و روز هم‌بستگی با ملت فلسطین گفت: قطعا همبستگی با ملت فلسطین یکی راهبردهای اصلی ما در کل کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مطالب مطرح شده در بیست و هفتمین جلسه شورا بیان کرد: علاوه بر تذکرات و ارائه گزارش‌ بازدید اعضای شورا از مناطق شهرداری اولین مسئله مطرح شده در صحن لایحه اصلاحیه بودجه بود.

چمران ادامه داد: اعضای شورای شهر در خصوص بودجه‌ ۱۴۰۰ مباحث زیادی مطرح کردند و اصلاح آن را با قید یک فوریت به تصویب رساندند.

او عنوان کرد: به دلیل اینکه بودجه، گسترده بسته شده است و از ۳۲ هزار میلیارد به ۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ مقدار زیادی از این بودجه عملیاتی نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته این مبلغ را به ۳۶ هزار میلیارد تومان تقلیل دادند چرا که براساس شش ماهه اول سال این میزان محقق نخواهد شد و با کسری بودجه مواجه خواهند بود.

چمران افزود: موضوع دیگر تمدید تخفیف در پرداخت عوارض به صورت نقدی بود؛ کسانی که عوارض را نقد پرداخت کنند تا ۲۵ درصد تخفیف دریافت خواهد کرد که این موضوع هم به سود شهرداری و هم به سود کسانی است که می‌خواهند عوارض پرداخت کنند.

او افزود: در این جلسه مصوب شد کهاین طرح ادامه داشته باشد و کسانی که در حال ساخت و ساز ساختمان هستند عوارض خود را با ۲۵ درصد تخفیف پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در این جلسه خزانه‌دار شورا از وضعیت مالی شهرداری گزارشی ارائه دادند؛ طبق قانون هر شش ماه یکبار باید شهرداری گزارش مالی به شورا ارائه دهد و پس از قرائت در صحن شورا به مردم ارائه و به وزارت کشور ارسال شود.

چمران افزود: در پایان این جلسه به موضوع باغات پرداخته شد.

او درخصوص پیشنهاد اصلاح مصوبه تعارض منافع گفت: این جزو مسائل داخلی شورا است پس در درون شورا آن را حل می کنیم و اصلاح مصوبه در صورت نیاز در دستور کار قرار می گیرد.

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 14905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =