انجام آزمایش رایگان ایدز در منطقه ۱۳

به مناسبت فرارسیدن دهم آذر ماه، روز جهانی ایدز، آزمایش رایگان ایدز در منطقه ۱۳ انجام می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مجتبی توسلی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه با اشاره به برنامه های سلامت محور منطقه برای گرامیداشت روز جهانی ایدز و پیشگیری از انتقال این بیماری  گفت : حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با همکاری انجمن احیا، کمپین" #من_تست_اچ آی وی_می دهم " را راه اندازی کرد.
به گفته او؛ در قالب این کمپین، با استقرار یک دستگاه اتوبوس در خیابان پیروزی ابتدای خیابان ۲۱ متری دهقان، از شهروندان داوطلب آزمایش ایدز گرفته می شود و زمان مورد نیاز برای اعلام نتیجه آن تنها ۲۰ دقیقه است.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳ ، برگزاری  وبینار های  تخصصی با موضوع ایدز و راه های پیشگیری از آن  به منظور افزایش آگاهی، آشنایی بیشتر و ایجاد مباحثه با حضور مدیر روانشناسی انجمن احیای ارزش ها و مجری و کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی به صورت زنده در اینستاگرام را از دیگر برنامه های این حوزه اعلام کرد.
توسلی، محافظت از خود در برابر ایدز را اولین و بهترین راه برای جلوگیری از گسترش HIV  برشمرد و از شهروندان ساکن منطقه خواست در صورت نگرانی از آلوده بودن خود به ایدز و مشاهده علائم آن، تست تشخیصی این بیماری را انجام دهند.
گفتنی است، اول دسامبر برابر با ۱۰ آذر ماه روز جهانی ایدز است. ایدز، نوعی بیماری است که توسط ویروس HIV ایجاد می شود. 

۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 14954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =