جانمایی کسب و کارهای خرد و آسیب پذیر در محور تجریش

طرح موضعی و موضوعی ساماندهی محور تجریش با تدوین تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری، شرکت شهربان، نیروی انتظامی و مدیریت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) با جانمایی محل فعالیت کسب و کارهای خرد و آسیب پذیر به اجرا درمی آید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه در نشست بررسی طرح ساماندهی محور تجریش که با حضور حجت الاسلام بی آزار تهرانی تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، سید امیر فتاحیان مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران و مدیران آن شرکت، سرگرد ابراهیم اسماعیل پور فرمانده یگان حفاظت شهرداری منطقه یک و معاون کلانتری ۱۰۱ تجریش  برگزار شد، گفت: سد معبر محور تجریش و خیابان شهرداری به عنوان پیشانی شمال تهران و با هدف تامین آرامش و امنیت خانواده ها و رضایت شهروندان ساماندهی می شود تا با برنامه ریزی های لازم، آسیب های اجتماعی آن محدوده رفع شود، شهروندان عبور و مرور راحت داشته باشند و از طرفی نیز کسب و کارهای خردی که مکانی برای فعالیت و تامین معاش ندارند، در مکان مناسبی مستقر و به فعالیت بپردازند.

او اظهار داشت: لازمه هدایت، راهبری، نظارت و اجرای این طرح مهم تدوین تفاهم نامه ای فی‌مابین شهرداری منطقه یک، شرکت شهربان، نیروی انتظامی و مدیریت آستان امامزاده صالح (ع) است که اداره حقوقی منطقه یک در این زمینه اقدام خواهد کرد.

شهردار منطقه یک با اشاره به پارکینگ همت به عنوان فضایی موقت برای استقرار دست فروشان محور تجریش گفت: پس از انجام تغییرات و اتخاذ تدابیر لازم در موضوعات ایمنی پارکینگ همت، دست فروشان محور تجریش تا زمان تعیین مکان دائمی برای فعالیت،  به صورت موقت در این مکان مستقر می شوند.

سید امیر فتاحیان مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از ترکیب و وضعیت نیروی انسانی شاغل در سدمعبر منطقه یک، بیان داشت: سد معبر و تردد عابر پیاده در منطقه یک از سال ۹۷ تا کنون روند رو به بهبود داشته و در حال حاضر در وضعیت سبز کم رنگ است.

وی افزود: ساماندهی محور تجریش و پدیده بساط گستری در این محدوده با همکاری استانداری، فرمانداری و هم سویی همه دستگاه های خدمات رسان میسر خواهد بود و در این راستا استفاده از گوی های سنگی جهت استقرار در پیاده رو به تامین امنیت عابرین و پیشگیری از بساط گستری کمک می کند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی تولیت آستان امامزاده صالح (ع) نیز در ادامه با اشاره به این مطلب که همدلی مقدمه تغییر و تغییر مقدمه تحول است و کلید واژه رهبر معظم انقلاب تحول گرایی است، اظهار امیدواری کرد همدلی و هم جهتی موجود در میان دستگاه های خدمات رسان و مدیریت جهادی شهرداری منطقه یک نویدبخش روزهای خوبی برای شهر و شهروندان باشد.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 15016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =