ماجرای تغییر کاربری خانه «شعبان بی‌مخ»

شاهمیر گفت: تبدیل خانه شعبان بی مخ به مرکز فعالیت های دینی شهرداری در دوره گذشته انجام شد.

سعید شاهمیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ در گفت وگو با خبرنگار شهر، با تاکید بر این مطلب که خانه شعبان بی‌مخ در دوره قبل مدیریت شهری به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تبدیل شده، گفت: خانه شعبان جعفری، معروف به شعبان بی‌مخ از اشرار و بازیگران اصلی کودتای ۲۸ مرداد بنا به تصمیمی که در دوره گذشته مدیریت شهری گرفته شده بود به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران اختصاص یافت و این مسأله هیچ ارتباطی به دوره کنونی مدیریت شهری ندارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ افزود: جابجایی این مرکز نیازمند تعیین یک فضا و بنای جدید از سوی مرکز فعالیت های دینی شهرداری و ابلاغ آن به منطقه است تا پس از انتقال مرکز فرهنگی به آن نقطه جدید از این خانه تاریخی استفاده دیگری از جمله مرکز تاریخی یا موزه شود.

به گزارش خبرنگار شهر این در حالی است که صبح امروز حجت الاسلام سید محمد آقامیری از اعضای شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری گفته بود که خانه شعبان بی مخ که در گذشته محل دورهمی اراذل و اوباش و هم پیالگی دوستان شعبان بی مخ بوده، به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران تبدیل شده است و باید محل این مرکز عوض شود.

شعبان جعفری سال ۱۳۰۰ در محله‌ی «سنگلج» تهران به دنیا آمد. او پس از گذشت مدت کوتاهی تحصیل در چند مدرسه مانند عنصری به‌ دلیل شرارت‌های زیادی که داشت، تحصیل را رها کرد. به دلیل رفتارهای شرورانه اش بعدها به «شعبان بی‌مخ» معروف شد. او در جریان انقلاب اسلامی از ایران رفت و سال‌ها بعد در سالروز کودتای ۲۸ مرداد درگذشت.

انتهای پیام/

۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر: 15017

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =