به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به کارکرد نامناسب دوربرگردانهای همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابانهای ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان، تغییر مداوم خطوط حرکتی خودروها و ترافیک سنگین را از مهمترین نتایج عملکردی این دوربرگردان های همسطح ذکر و اضافه کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام به عنوان نخستین اقدام مدیریت شهری در جهت ساماندهی ترافیک بزرگراه شهید باقری از دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شهرداری منطقه ۴ آغاز شده و بهرهبرداری از آن، یکی از مهمترین گرههای ترافیکی این بزرگراه شمالی- جنوبی را برطرف خواهد ساخت.
او تقاطع غیرهمسطح شهید باقری- فرجام را شامل یک پل رفت و برگشت به طول ۴۷۶ متر و عرض ۱۳ متر دانست و با بیان آنکه این پل سوارهرو از دو خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی برخوردار است، یادآور شد: تاکنون برای احداث این پل که شرق خیابان فرجام را از روی بزرگراه شهید باقری به غرب آن متصل میکند، تمام پایهها، ستونها و تیرهای عرشه اجرا شده و کار ساخت دیوارههای حائل کوله شرقی نیز به اتمام رسیده است. دست اندرکاران اجرایی، عملیات احداث دال بتنی عرشه را به صورت بیوقفه دنبال میکنند و در عین حال کار اجرای شیبراه ورودی، نصب قرنیز و ایزولاسیون دیوارهها در جبهه شرقی در حال انجام است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تیرهای برق، فیبرنوری، اشجار و لوله انتقال آب را از جمله معارضات و موانع تاسیساتی اجرای این پروژه برشمرد و با بیان آنکه معارضات بخش شرقی پل رفع شده و موانع تاسیساتی بخش غربی نیز به موازات پیشرفت عملیات اجرایی در این جبهه کاری جابجا خواهند شد، ابراز امیدواری کرد عرشه و رمپ غربی پل تقاطع شهید باقری- فرجام تا پایان سال تکمیل شوند.
به گفته شعبانی؛ پیشرفت عملیات اجرایی پل تقاطع غیرهمسطح شهید باقری- فرجام به مرز ۷۵ درصد رسیده و تلاش خواهد شد این تقاطع ترافیکی تا پایان بهار سال ۱۴۰۱ تحویل شهروندان شود.
نظر شما