جزییات رایزنی شهردار تهران برای احقاق حق شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ کشور

معاون شهردار تهران از رایزنی شهردار تهران با دولت درباره اعتبارات شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: آقای زاکانی در تمامی نشست‌های مربوط به بررسی تبصره‌های بودجه در هیات دولت حضور دارد و در حال رایزنی برای احقاق حق شهرداری‌ها است.

لطف‌الله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به حذف تبصره‌های مربوط به اعتبارات شهرداری تهران از لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور، از رایزنی‌های شهردار تهران و مدیران شهری با دولت خبر داد و بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های آقای زاکانی شهردار تهران، مقرر شد تا علاوه بر احیای تبصره‌های حذف شده، پیشنهادهای جدید هم در بودجه کشور لحاظ شود.

او با بیان اینکه تبصره‌های پیشنهادی شهرداری تهران به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و با برخی از آنها موافقت و با برخی دیکر مخالفت شد، گفت: علاوه بر این، شهردار تهران جلسه‌ای هم در همین رابطه با مسئولان وزارت کشور داشت. همچنین از روز دوشنبه تا به امروز که دولت در حال بررسی تبصره‌های بودجه است، آقای زاکانی در تمامی این نشست‌ها حضور دارد و در حال رایزنی برای احقاق حق شهرداری‌ها است.

به گفته فروزنده، خوشبختانه دولت پذیرفته که علاوه بر لحاظ تبصره‌های مربوط به شهرداری‌های کل کشور و نه فقط شهرداری تهران، نظرات و دیدگاه‌های شهردار تهران را هم بپذیرند.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، ادامه داد: هم اکنون دولت برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ کشور، به صورت دو شیفت جلسه دارد و شهردار تهران هم در جریان بررسی تبصره‌ها در این نشست‌ها حضور دارد.  

او فضای میان دولت وشهرداری تهران در موضوع بودجه را خوب و باهماهنگی توصیف کرد و توضیح داد: فضای همکاری در دولت هم خوب است، امیدواریم با تلاش‌های شهردار تهران اتفاق‌های خوبی رخ دهد، تا ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مترو، محیط زیست، کارهای عمران و مشارکت و سرمایه‌گذاری و فاینانس ایجاد شود.

معاون شهردار تهران همچنین، حل مسائل تهران را نیازمند حضور مردم و سرمایه‌گذاری آنان عنوان کرد و گفت: به طور قطع بدون مشارکت شهروندان، معضلات تهران حل نخواهد شد، از طرف دیگر حمایت دولت هم می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای شهر تهران فراهم کند که یکی از ابزارهای آن توجه به شهرداری‌ها در بودجه سالیانه کشور است.  

انتهای پیام

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 15029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =