مناسب‌سازی ۲۰ کیلومتر از معابر منطقه ۲ برای تردد افراد توان‌یاب

شهردار منطقه ۲ در آستانه روز جهانی معلولان گفت: با هدف حمایت از افراد توان‌یاب و تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها، طرح‌های مناسب‌سازی بوستان، معبر، تقاطع و ساختمان اداری سطح منطقه در حال اجرا است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی در تشریح اقدامات مناسب سازی در منطقه گفت: به منظور تسهیل در تردد سالمندان و معلولین، بیش از ۸۲ کیلومتر از معابر این منطقه مناسب سازی شد. 
او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ کیلومتر از پروژه مناسب سازی معابر تکمیل شده است، افزود: براساس برنامه پیش بینی شده، مناسب سازی ۲۷ کیلومتر از معابر در دست اقدام است.
به گفته صالحی؛ مناسب سازی  ۵۵۰ متر مسیر حدفاصل میدان توحید تا خیابان باقرخان  و ۳۵۰متر در خیابان ایران زمین از جمله اقدامات اجرایی در این زمینه است.
او گفت: همچنین، مناسب سازی بوستان های نیما و ستارخان نیز انجام شد و تجهیز بوستان ها به ست ورزشی مخصوص افراد توان یاب، همسطح‌سازی فضای بوستان ها برای تسهیل‌ تردد با ویلچر و اجرای نوار بساوایی برای افراد روشندل ، تهیه و نصب هندریل، مناسب‌سازی سرویس بهداشتی عمومی، نصب آبخوری دو ترازه ، تعبیه نیمکت‌های مخصوص با طراحی منحصربه‌فرد و تعبیه جایگاه مخصوص پارک خودرو معلولان از دیگر اقداماتی است که در راستای مناسب‌سازی انجام شد.
او افزود: در حال حاضر، سرای محلات دریان نو، شریف، مرزداران و مجموعه شهربانو درحال مناسب سازی هستند تا افراد دارای شرایط خاص بتوانند از خدمات و برنامه های این مراکز بهره مند شوند.
شهردار منطقه به اجرای طرح مناسب سازی ساختمان های اداری منطقه نیز اشاره کرد و گفت: تهیه و نصب هندریل در راه پله ها، رمپ ها، کابین آسانسورها، اجرای نوارهای بساوایی، همسطح سازی نقاط دارای اختلاف سطح، سرویس های بهداشتی، ترمز پله و شبرنگ پله و... از جمله اقدامات اجرایی در این زمینه است.
به گفته صالحی برای نخستین بار در شهرداری تهران؛ این منطقه با همکاری یک شرکت دانش بنیان اقدام به تهیه و نصب دستگاه های ویلچربر و نفربر قابل نصب روی راه پله کرد.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 15045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =