برگزاری نشست فصلی ائمه جماعات منطقه ۱۲ با مدیران شهری

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری نشست فصلی ائمه جماعات این منطقه با مدیران شهری در محل حسینیه شهید محلاتی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، این نشست با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمد آقامیری عضو شورا، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، حمید رکنی فرمانده بسیج ناحیه امام خمینی (قدس‌السره)، آیت‌الله حسین ردائی استاد حوزه و دانشگاه، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲، معاونان و مدیران شهری این منطقه و جمعی از ائمه جماعات ۲۵۴ مسجد منطقه ۱۲ در محل حسینیه شهید محلاتی برگزار شد.

چمران در این جلسه با تأکید بر اینکه انقلاب ما از مساجد شروع شد، در خصوص اهمیت مساجد برای نظام اسلامی بیان کرد: در ذهن و فکر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، بحث مساجد قطعاً و یقیناً بسیار مهم است و پیش از آنکه ادبیات امروزی در مورد محله‌محوری و مسجدمحوری شکل گرفته باشد، مساجد با شعار الله‌اکبر و با حمایت ائمه‌ای که در مساجد حضور داشتند، برای انقلاب، نقش‌آفرین بودند.

او افزود: به‌هرحال، مسجد و روحانیت، محور انقلاب است و اکنون نیز همه حرکت‌های ضد انقلاب در این مسیر است که این اصول و پایه‌ها را از ما بگیرند.

یزدی نیز یکپارچگی ارکان نظام در تحقق اهداف انقلاب را فرصت مغتنم خدمت‌گزاری دانست و گفت: خدا را شاکریم که اکنون دولت مردمی، مجلس مردمی، قوه قضائیه مردمی و شورای اسلامی همه شهرهای کشور مردمی هستند و یک دوره طلایی خدمت در اختیار مسؤولان قرار گرفته است. بنابراین، تمام هم‌وغمّ ما باید خدمت به مردم باشد و همه تلاش خود را به کار ببریم که از کوچک‌ترین مشکلات تا بزرگ‌ترین گرفتاری‌های موجود را حل کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه مساجد باید نقش قلب محلات را ایفا کنند، یادآور شد: نگاه شهرداری تهران به مساجد، محوریت مساجد در محلات است و همان‌طور که از صدر اسلام تاکنون، به‌ویژه در شکل‌گیری انقلاب مقدس اسلامی، شاهد نقش‌آفرینی مساجد در مدیریت امور مردم بوده‌ایم، امروز نیز مساجد پایگاه انقلاب به شمار می‌روند.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 15050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =