افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده منافاتی با حمایت‌های بودجه‌ای ندارد

قادری گفت: مشکل حل ردیف‌های اعتباری شهرداری‌ها از بودجه کشور با تعامل میان دولت و شهرداری حل خواهد شد، اما اینکه گفته شود دلیل این اقدام، افزایش سهم شهرداری از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده است، درست نیست.

جعفر قادری نایب رئیس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به حذف ردیف‌های اعتباری مربوط به شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور، بیان کرد: شهرداری‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی که ضروری‌ترین نیاز شهرها است، به یارانه دولت در این بخش نیازمندند. در غیر این صورت شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های شهر با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

او با یادآوری اینکه از کل هزینه بلیت مترو، یک سوم سهم دولت، یک سوم شهرداری و یک سوم هم شهروندان است، گفت: اگر این چارچوب به هم بریزد و هر یک از طرفین سهم خود را پرداخت نکنند، نمی‌توان امیدی به توسعه حمل و نقل مترو و همینطور رفع آلودگی هوا داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل حل ردیف‌های اعتباری شهرداری‌ها از بودجه کشور با تعامل میان دولت و شهرداری حل خواهد شد، توضیح داد: تلاش در مجلس بر این است که از حق و حقوق شهرداری‌ها دفاع کنیم و البته کار اصلی حمایت از شهرداری‌ها بر عهده دولت است.

قادری درباره استدلال سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر حذف اعتبارات در بودجه باتوجه به افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این استدلال صحیح نیست. افزایش سهم شهرداری‌ها از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به جای خود، و حمایت دولت در قالب اعتبارات بودجه‌ای هم به جای خود باید باقی بماند، در واقع این دو منافاتی با یکدیگر ندارند.

انتهای پیام

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 15063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =