معضلات اجتماعی و فرهنگی خلازیر نیازمند تصمیم‌گیری جدی است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در بازدید از محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹، بر سامان‌دهی و رسیدگی به مشکلات و آسیب‌های محله تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، داود گودرزی به همراه شهردار منطقه ۱۹ و جمعی از معاونان و مدیران بازرسی، از یکی از جنوبی ترین محله‌های تهران بازدید و وضعیت محله و مشکلات و آسیب های آن را مورد بررسی وارزیابی قرار داد.

خلازیر، محله‌ای حاشیه‌ای است که بیشتر به واسطه وجود بازارهای دست‌فروشی، اسقاطی و دسته دوم معروف شده و باعث ایجاد معضلات اجتماعی و فرهنگی متعدد در این محله شده است.

مشکلات اجتماعی و زیست محیطی ناشی از وجود گاراژهای ضایعات فروش در محدوده خلازیر و حساسیت این موضوع با توجه به همجواری با بافت مسکونی و استقرار شبانه روزی عده ای از کارگران داخل گاراژها، عمده مشکلات موجود در این محله بود که در این بازدید میدانی مورد توجه قرار گرفته و رئیس سازمان بازرسی بر ساماندهی ضایعات فروشان با همکاری شهرداری و سایر مجموعه‌های ذیربط تاکید کرد.

گودرزی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به عدم تمایل ذینفعان املاک اوقافی جهت همکاری با شهرداری به دلیل پرداخت هزینه های مختلف به اوقاف و انجام تخلفات ساختمانی در اراضی و املاک اوقافی که فاقد کد نوسازی بوده و قابلیت ارسال به ماده صد را ندارند، لازم است رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
 

مسیر بعدی بازدید رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و تیم همراه کوره‌ پزخانه های جنوب تهران بود؛ وجود زاغه نشینی در اتاقک های داخل کوره ها، بلاتکلیفی اراضی کوره های آجرپزی و تبدیل شدن فضاهای بی دفاع موجود در اطراف کوره‌ها به بستری برای ایجاد انواع مفاسد و جرایم و فعالیت های مجرمانه تنها بخشی از مشکلات این منطقه از شهر بود. بر این اساس، رفع مشکلات و معضلات این محدوده و ساماندهی و بهبود شرایط زندگی خانواده های ساکن در مجاورت کوره های آجرپزی در دستور کار شهرداری قرار گرفته و سازمان بازرسی شهرداری تهران به مثابه دیگر بازدیدها به صورت ویژه پیگیر این مهم خواهد بود. 
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 15068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =