حل معضل آلودگی هوا مستلزم توسعه حمل و نقل عمومی است

چمران گفت: حل ریشه ای معضل آلودگی هوا مستلزم بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی است.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۱۴ آذر ۱۴۰۰- پس از  بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین از سه فعال حوزه معلولان کشور دعوت کردیم که به صحن تشریف بیاورند و مسائل و مشکلات و پیشنهادهایی که دارند را مطرح کنند و مقرر شد انشاءالله پیشنهادهای خود  را به صورت کتبی به شورا ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهر باید همان‌گونه که دیگران استفاده می‌کنند برای معلولین نیز قابل استفاده باشد.

چمران با اشاره به سالگرد شهادت سردار نجفی پدر سوده نجفی عضو شورای شهر بیان کرد: امروز کلیپی جهت گرامیداشت یاد و نام ایشان در صحن پخش شد.

او ادامه داد: امروز تذکراتی در موضوعات مختلفی مطرح شد و همه آنها قابل بررسی است که برای شهردار ارسال خواهد شد از جمله نحوه انتصابات و قانون تذکرات که اگر مشکلی در این خصوص باشد حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: امروز آقای کاشانی و مظفر در کمیته ای که مربوط به تمهیدات شرایط کرونا است و باید موضوعات اقتصادی در آن پیگیری شود انتخاب شدند.

چمران درباره موضوع انتصابات تاکید کرد: هر انتصابات شرایطی دارد که باید رعایت شود و اگررعایت نشود شورای شهر تذکر خواهد داد و شهرداری نیز شرایطی را اضافه بر آن ابلاغ کرده است که دوستان گفتند این شرایط اشاره شده با قوانین و مقررات مغایرت دارد و قرار شد  این موضوع را به شهرداری ارجاع بدهیم و اگر مغایرت وجود دارد اصلاح شود.

او درخصوص خبر ممنوعیت برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین‌المللی تهران توسط رئیس پلیس پایتخت گفت: شب گذشته با رئیس پلیس تهران صحبت کردم و اعلام شده است که نمایشگاه‌ها در تهران و مرکز شهر برگزار نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: این مساله توافقی است که در سال ۸۴ شهرداری با پلیس تهران و همچنین رئیس جمهور وقت داشته و نمایشگاه شهر آفتاب هم به این منظور احداث شد که البته سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفت. درحال پیگیری هستیم که مقدمات لازم فراهم شود تا همه این نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود.

چمران درباره جلسه اخیر دولتی ها در مورد آلودگی هوا گفت: از شورای شهر کسی در این جلسه دعوت نشده بود اما چون سیستم شهرداری اجرایی است قاعدتا از شهردار در این جلسه و جلسات مشابه دعوت می شود لذا من در مورد نتایج آن اطلاعات دقیقی ندارم.

او در پاسخ به کارساز بودن این جلسات گفت: اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای به موضوع آلودگی هوا بپردازیم باید مساله بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی مدنظر باشد. این نشست ها خوب است و درصدی از آلودگی هوا کم می کند اما مشکل آلودگی هوا ریشه ای حل نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: برای رفع اصولی معضل آلودگی هوا باید حداقل ۲ هزار دستگاه اتوبوس و یک هزار واگن مترو وارد چرخه حمل‌ و نقل عمومی شود، اگر این اقدامات صورت گیرد می توان امید داشت حداقل آلودگی هوا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 15175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =