آتش سوزی بر اثر آسیب دیدگی خط لوله گاز

ملکی از یک مورد حادثه آتش سوزی بر اثر نشتی گاز در خط لوله گاز اصلی محله شادآباد خبر داد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اعلام یک مورد حادثه‌ آتش سوزی در ساعت ۱۷:۵۸ عصر روز دوشنبه (۱۵ آذر ۱۴۰۰) در خط لوله گاز محله شادآباد میدان سبحانی، بیان کرد: پس از لحظاتی دو ایستگاه با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند. در یک قطعه زمین بایر که در شعاع چند ۱۰ متری آن هیچ ساختمانی قرار ندارد، یک دستگاه حفاری مشغول فعالیت بوده که به علت بی احتیاطی در داخل زمین با خط لوله گاز برخورد می‌کند و سبب نشتی گاز می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه پس از لحظاتی نشتی گاز باعث آتش سوزی می‌شود، گفت: ارتفاع شعله در لحظات اولیه بیش از ۲۰ متر بود. خوشبختانه چون ساختمانی در اطراف محل حادثه وجود نداشت، جای نگرانی نبود.

ملکی در ادامه عنوان کرد: آتش نشانان با حضور در محل حادثه ایمن سازی‌های لازم را انجام دادند. به گفته مسئول کارگران و پیمانکار حاضر در محل حادثه، هیچ کارگری آسیب ندیده است.

او با بیان اینکه پس از حادثه، عوامل برق، گاز و شهرداری ناحیه و منطقه در محل حاضر شدند، اضافه کرد: نیروهای برق به سرعت برق ناحیه را قطع کردند تا حرارت شعله به کابل‌های برق آسیب نرساند و حادثه را مضاعف نکند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در ادامه گفت: عوامل شرکت گاز پس از مدتی تلاش، شیر خط گاز اصلی را قطع کردند. درنهایت شعله‌های آتش فروکش کرد. البته هنوز مقدار کمی شعله وجود دارد.

ملکی در پایان بیان کرد: شعله‌های آتش تا لحظاتی دیگر کاملا فروکش خواهند کرد و این حادثه هیچ مصدومیت و تلفات جانی نداشته است.

۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 15236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =