استخدام شدن نوآوری را کور می‌کند

ستاری خطاب به نفرات برگزیده کنکور سراسری گفت: استخدام یکی از بزرگترین خیانت‌هایی است که به خودتان خواهید کرد. استخدام نوآوری های شما را از بین می‌برد. اگر می‌خواهید جامعه را تغییر دهید به روش‌های دیگر فکر کنید و کار آفرین باشید.

به گزارش خبرنگار شهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در آیین بزرگداشت روز دانشجو و قدردانی از رتبه های برتر کنکور سراسری گفت: اینکه فردی مانند شهید دوران اینچنین ویژه می شود که از او به عنوان یکی از بهترین خلبانان یاد می شود نشان می دهد که فقط به دانش نیست بلکه در کنار آن اعتماد به نفس، ایمان و وطن پرستی است که باعث می شود فردی ویژه و خاص شود . 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: مانند شهدا و وطن پرستاری که همه چیز خود را برای این کشور دادند، بنابراین  به حرف نیست بلکه به عمل است. بنظرم یکی از بزرگترین نوآوری های خداوند مرگ است؛ پیرها می روند و جوان‌ها می آیند و با خود ابتکار و نوآوری می آورند و  دانش روز را به جامعه تزریق می کنند. 
ستاری ادامه داد: باید به این فکر  کنیم که چه کاری برای مردم می کنیم چرا که  با پول آن ها درس خواندیم. در قبال مسئولیتی که این افراد به گردن ما گذاشتند چکار کردیم . 
او اضافه کرد: شما اول راه هستید و آینده شما و یک عمر زندگی شما در همین سنین و بر پایه آن شکل می گیرد بنابراین اینکه چه مسیری را برای آینده خود ترسیم می کنید بسیار مهم است. 
معاون  علمی و فناوری  رئیس جمهور  گفت: تا الان کار بزرگی کردید ولی این کار را برای خودتان انجام دادید. بنده هم زمانی جزو نفرات برتر کنکور بودم اما مهم این است که برای جامعه خودمان چکار کردیم. اصلاح کردن مسیرهای غلط و پیاده کردن نوآوری نیازمند هزینه دادن است و باید خودتان را برای این هزینه ها آماده کنید. باید مرد میدان باشیم و تغییر را ایجاد کنیم. امیدواریم که همه شما این مسیر را طی کنید. 
ستاری با بیان اینکه در حوزه علمی و فناوری کارهای بزرگی انجام شده و مشارکت و استفاده از شرکت های دانش بنیان اتفاق مهمی در این حوزه است، تاکید کرد: استخدام یکی از بزرگترین خیانت هایی است که به خودتان خواهید کرد. استخدام نوآوری های شما را از بین می برد. اگر می خواهید جامعه را تغییر دهید به روش های دیگر فکر کنید و کار آفرین باشید. به این فکر کنید که چراغ خانه چند نفر دیگر را روشن می کنید و نوآوری هایی را از خود بروز می دهید. استخدام نهایت ذهن  یک جوان با استعداد نیست تا برای خود محدودیت هایی ایجاد کند بلکه باید بر محیط اطراف خود تاثیر گذار باشید. 

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز در این مراسم گفت: چهار ماه قبل از ۱۶ آذر در ۲۸ مرداد ۳۲ آمریکا و انگلیس کودتا انجام دادند و دولت پهلوی با یک اقتدار و خودکامگی بیشتر برگشت. چرا که دکتر مصدق توانسته بود نفت را ملی کند و اقتدار نشان داده بود. 
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: ۴ ماه بعد از کودتا، معاون ریاست جمهوی آمریکا به تهران آمد تا از کشور کودتا زده ایران دیدن کند. تنها جایی  که صدایش بر علیه این ماجرا بلند شد دانشگاه تهران بود که بر اثر این اعتراضات سه دانشجو در دانشکده فنی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند. 
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: باید یاد کنیم از شهید چمران ، فردی که جوهره ای در وجودش بود که او را از دانشگاه آمریکا به یتیم خانه ای در لبنان می کشاند . این جوهره او را به جایی می رساند که امام (ره) می فرماید؛ مثل چمران مردن، آرزو است. 
او اضافه کرد: این استعداد در وجود همه ما و شما هست. کشور مشکلات زیادی دارد، هم  عقب ماندگی مزمن تاریخی و هم دشمنی های بی نظیری که با کشور ما اتفاق افتاده  که حتی تهیه دارو را برای ما دشوار کردند. راه حل آن شما هستید و این استعداد در شما وجود دارد.

در پایان این مراسم از خانواده های شهید مسعود علیمحمدی،  شهید مجید شهریاری ، شهید رضایی نژاد و شهید مصطفی  احمدی روشن قدردانی شد.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
کد خبر: 15237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =