پایان رکود ساخت و ساز از مسیر تعامل با فعالان حوزه مسکن

جلسه هم‌اندیشی جمعی از سازندگان با شهردار منطقه ۹، در راستای کمک به رونق مسکن و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، محمدجواد خسروی شهردار منطقه، با اشاره به مشکل گستردگی بافت فرسوده در منطقه گفت: بافت فرسوده منشا بروز انواع آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
او در ادامه با تاکید بر رویکرد عدالت محور شهردار تهران گفت: توجه به بافت فرسوده به خصوص در مناطق کم برخوردار مانند منطقه ۹ از جمله دغدغه های شهردار تهران است.
شهردار منطقه ۹ افزود: از مسیر تعامل با سازندگان، کارآفرینان و فعالان حوزه مسکن می توان به رکود ساخت و ساز در تهران پایان داد.
خسروی با تاکید بر اصلاح قوانین و رویه های حوزه شهرسازی عنوان کرد: پهنه غربی تهران برای نوسازی نیاز به اراده و همکاری بخش خصوصی و مدیران دارد، لذا با جدیت مسیر همفکری و گفت و گو را ادامه می دهیم.
او همچنین توضیح داد: با وجود بافت فرسوده ۴۳ درصدی محلات منطقه ۹، می بایست هرچه سریعتر راهکارهایی برای نوسازی بافت فرسوده و ایجاد رونق در حوزه مسکن پیدا شود.
خسروی در ادامه، کوتاه شدن زمان صدور مجوز، تعریف بسته های تشویقی برای سازندگان و اصلاح قوانین را از جمله راهکارهای رونق ساخت وساز برشمرد.
در این جلسه برخی از سازندگان ضمن همفکری با خسروی شهردار منطقه، به تشریح دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشکلات خویش پرداختند.

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 15249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =