اجرای برنامه‌های متنوع اجتماعی ویژه توان‌یابان در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به گرامیداشت روز و هفته معلولان اظهار داشت: همکاران ما در منطقه با در نظر داشتن این باور که افراد توان یاب جزئی از جامعه اند و باید مانند همه از امکانات برابر و یکسان برخوردار باشند، برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف در نظر گرفتند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی با تاکید و نگاه ویژه مجموعه در بحث معلولین گفت : بسیار خوشحالیم که مجموعه در تمامی برنامه ها و کارهای فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و اجرایی خود جایگاهی رابرای معلولین قائل شده است.

شهردار منطقه استفاده برابر و عادلانه از فضاهای شهری را از اهداف اجرایی این طرح اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات کمیته مناسب سازی، تعدادی از بوستان ‌های منطقه شامل بوستان جوادیه، سیلن، ابریشم، اسفند، موعود و افشنگ مناسب سازی شد، همچنین مناسب سازی معابر، خیابان کارگر سامانی ۷۰۰ متر، خیابان شیرمحمدی ۴۰۰ متر، ۲۱ متری بعثت ۴۳۵ متر، خیابان صیادی ۴۶۰ متر، خیابان شریعتی ۳۰۰ متر، رضایی عدل ۷۰۰ متر، خیابان غفاری ۲۷۰ متر و خیابان یاخچی آباد ۱۳۲ متر تکمیل شده و به مرحله بهره برداری رسید.

به گفته خرمی شریف سرپرست معاونت فنی عمران منطقه؛ مناسب سازی موزه محلات منطقه، سرای محله خزانه، شهرداری ناحیه ۲، سرای محله بعثت و سرای محله علی آباد جنوبی از دیگر اقدامات اجرایی به منظور ایمن سازی فضاهای عمومی و سهولت تردد معلولان و افراد کم توان است.

 او خاطر نشان کرد:آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مناسب سازی شده، با حضور دبیر کانون معلولان منطقه و عضو هیئت مدیره کانون معلولان تهران برگزار شد.

هومن نصیری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه نیز در جلسه ای که برای تقدیر از این توان‌یابان شاغل در شهرداری منطقه برگزار شد، گفت: تمام توان خود را در امر خدمت به  این عزیزان  به کار گرفته و شاهد پیشرفت های تاثیر گذاری در این خصوص هستیم، وظیفه ما در قبال افراد توان یاب ایجاد فرصت های برابر برای دسترسی این افراد به امکانات است، مناسب سازی فضاهای شهری و ایجاد فرصت های برابر ویژه افراد دارای معلولیت، از جمله حقوق انسانی است که مورد توجه شهرداری منطقه قرار دارد.

او افزود: در نشستی صمیمانه کارمندان توان یاب حاضر ضمن همفکری با شهردار منطقه، به بیان مسائل، مطالبات و چالش های خاص خود پرداختند و در پایان  شهردار منطقه با اهدای لوح تقدیر از این عزیزان قدردانی کرد.

کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز با اشاره به برگزاری مسابقه مختص توانیابان گروه مردم نهاد فرشتگان زمین سرای گل نرگس اظهار داشت: این مسابقه با حضور صادقی پور رئیس ارزشیابی واحد مشارکت های سازمان حمل و نقل و ترافیک، رجب زاده رئیس هیئت جانبازان، معلولین استان تهران و ... روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه از ساعت ۱۲ الی ۱۵ در بوستان ترافیک منطقه برگزار شد و نمایش عروسکی با محوریت حمل و نقل و ترافیک از جمله برنامه های شادی بود که بعد از مسابقه و اهدای جوایز اجرا شد.

او ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی روزهای یکشنبه و سه شنبه زیر نظر اساتید مجرب ویژه توانیابان از جمله برنامه هایی است که برای این عزیزان پیش بینی شده است.

پورآقایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز ضمن تبریک روز جهانی معلولین، گفت: منطقه ۱۶ از جمله مناطقی است که دارای کانون معلولان بوده و سعی بر آن داشته تا با استفاده از پتانسیل های موجود و تأمین اعتبار لازم در جهت مرتفع شدن نیازهای اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، کارآفرینی و ... گام مؤثری برداشته شود و امید است عرصه این اقدامات وسیع تر شود.

او همچنین بیان داشت: در حوزه آموزش، توانمندسازی و مشارکت در برنامه های فرهنگی و ورزشی آمادگی هم اندیشی داشته و با برنامه ریزی لازم مطالبات و ایده های نو و خلاقانه را با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه و با در نظر گرفتن انتظارات خود معلولان پیگیری می کنیم. 

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 15255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =