۷۰کیلومتر؛حداکثر سرعت خودرو در بزرگراه شهید چراغی

شهردار منطقه ۱۷ گفت: سرعت مجاز تردد خودرو در بزرگراه ۳.۵ کیلومتری شهید چراغی، ۷۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی با اشاره به اینکه سرعت در بزرگراه شهید چراغی پیش از این ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است، گفت: به اعتقاد کارشناسان راهور و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری و با هدف کاهش حوادث رانندگی، ۱۰ کیلومتر سرعت تردد خودرو در این بزرگراه ۳/۵ کیلومتری کاهش پیدا کرده است.

او افزود: موضوع کاهش سرعت تردد خودرو در این بزرگراه ابتدا در کمیته ایمنی و کاهش تصادفات منطقه مورد بررسی قرار گرفته است و بعد از جمع بندی نظر کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارجاع شد و همچنین کمیته شبکه معابر با کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعت در این مسیر موافقت کرده است.

شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در تصادفات بزرگراه ها سرعت است، گفت: انتظار این است تا با کاهش ۱۰ کیلومتر برساعت تردد خودرو شاهد کاهش حوادث رانندگی در این محور مهم جنوبی پایتخت باشیم چرا که روزانه هزاران خودرو از این بزرگراه فرامنطقه ای در محدوده منطقه ۱۷ تردد می‌کنند که به چهار بزرگراه شهید کاظمی، شهید نواب، شهید یارجانی و ایت الله سعیدی وصل می‌شود.

شنگی خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۱۷ تابلوها و علایم هشدار سرعت مجاز ۷۰ کیلومتر مجاز تردد وسایل نقلیه در این محور را نصب کرده است تا شهروندان در جریان این تغییر سرعت قرار گیرند.

او عنوان کرد: به تازگی در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید چراغی نرسیده به خیابان مهران سکوی استقرار پلیس راهور احداث شده تا با حضور عوامل پلیس راهور ترد خودروها با سهولت بیشتر صورت گیرد.

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 15257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =