اولویت شهرداری منطقه ۱۴ در پاسخگویی به مطالبات توان‌یابان

جشنواره تفریحی و ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده آن‌ها در مجموعه ایثارگران منطقه ۱۴ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، این جشنواره شاد و مفرح با حضور مدیران ارشد شهری و فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه، با هدف ارتقای سطح نشاط و روحیه مطالبه گری افراد دارای معلولیت، اجرا شد.
محمد امین سالاری پور شهردار منطقه در این برنامه با اشاره به لزوم ایجاد فرصت برابر برای افراد دارای معلولیت و مهیا کردن فضایی که این عزیزان بدون دغدغه و با آرامش به زندگی و فعالیت‌های اجتماعی خود بپردازند، گفت: مناسب سازی معابر به عنوان یکی از موارد مهم و ضروری جهت تسهیل در رفت و آمد افراد کم توان جسمی و حرکتی در اولویت فعالیت های مدیریت شهری است.
شهردار منطقه ۱۴ اظهار داشت: علاوه بر مناسب سازی معابر و بوستان، مناسب سازی مراکز فرهنگی و آموزشی چون سرای محله به منظور استفاده کیفی تر از این فضاها و مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد داری معلولیت در دستور کار شهرداری منطقه قرار می گیرد.
سالاری پور در ادامه بر اهمیت مناسب سازی پیاده روها و مراکز اداری و فرهنگی برای تردد آسان تر افراد دارای معلولیت تاکید کرد و از اجرایی شدن طرح همسطح سازی سطوح و تقاطع محورهای منطقه چون خاوران و محلاتی در آینده نزدیک خبر داد.
او با اشاره به طرح «صبح خدمت» که به منظور رصد چالش ها و مسائل محلات منطقه به صورت مستمر درحال انجام است، بر آمادگی مدیریت شهری برای پاسخگویی به مطالبات اقشار دارای معلولیت و مرتفع شدن موضوعات شهری در محلات تاکید کرد.
استفاده از ظرفیت های محلی و نخبگان از جمله فعالان کم توان جسمی و حرکتی برای اجرای کیفی تر برنامه ها و ارائه خدمات شهری مورد نیاز به شهروندان از دیگر موارد مورد توجه و تاکید سالاری پور در این جشنواره بود.
گفتنی است؛ اجرای ویژه برنامه هایی چون تقدیر از فعالان حوزه معلولان و دبیران کانون معلولین محلات، اهدای ویلچر به کم توانان جسمی و حرکتی نیازمند، برگزاری نمایشگاه های متعدد، اجرای شعر و موسیقی و برپایی نمایشگاه هنری و ایستگاه های سلامت محور و کاردرمانی از بخش های متنوع این جشنواره بود که در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه معلولان اجرایی شد و مورد استقبال کم توانان جسمی -حرکتی حاضر در جشنواره قرار گرفت.

۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 15288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =