۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 15333
طرح «تحول نگهداشت شهر» به محلات جانی دوباره خواهد داد

شهر یک موجود زنده و پویاست و خدمت به شهر و شهروندان سرلوحه و اولویت مدیریت شهری است. بنابراین طرح «تحول نگهداشت شهر» با همین رویکرد و با هدف ایجاد تحولی نوین در شهر تهران، در یک بازه زمانی دوماهه اجرا می‌شود.

از آنجایی‌که توانمندی، پیشرفت ها و دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف در پرتو  رشادت ها و مقاومت های شهدا و جانبازان به دست آمده است، پس چه شایسته است که طرح نوین تحول نگهداشت شهر با بهره گیری از حضور و برکت خانواده این عزیزان تلفیق یابد و  آراستگی سیمای شهر، ارتقاء خدمات رسانی شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان، به صورت محله به محله و با هدف تکریم خانواده معظم شهدا به نام تعدادی از شهدا در محلات شهر تهران اجرایی شود.

خانواده شهدا و جانبازان، صاحبان به‌حق انقلاب و نظام اسلامی هستند و مشارکت ایشان در روند توسعه و پیشرفت شهر باید مشهود و بارز باشد.

منطقه ۱۶ شاید از محلات کم تر برخوردار و محروم تهران باشد اما تقدیم شهدا به انقلاب و حضور تعداد کثیری از جانبازان عزیز در این منطقه، برکت، افتخار و آبروی  محلات را بیش از پیش ارتقا داده است.

با توجه به اینکه محله‌ها و نسل‌ها  تغییر یافته است،باید فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جدید زنده و نهادینه شود که طرح آبروی کوچه‌ها و افتخار محله، بهترین برنامه برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان و جوان فعلی است.

 در محله یاخچی آباد منطقه ۱۶ کوچه ای مزین به نام شهید صنیع خانی است که مهد پرورش یازده شهید گرانقدر اسلام بوده، یعنی هشت خانواده شهیدی را در بردارد که گرانبهاترین سرمایه زندگی خود را در راه وطن اهدا کردند و این مسئولیت مدیریت شهری را در مقابل خانواده این عزیزان سنگین تر می کند.

اینجانب با گرامیداشت روز پرستار که یادآور صبر و استقامت قافله سالار اسرای کربلا، عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) است ضمن تبریک این روز به تمامی پرستاران، جا دارد از همسران گرانقدر جانبازان عزیز که زینب گونه و بدون هیچ چشمداشتی بار زندگی را رو به دوش کشیده و از همسرخود پرستاری می کنند نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.

بی تردید کوچکترین وظیفه مدیریت شهری ایجاب می‌کند برای احصا مشکلات شهری، عمرانی، ترافیکی و... از نظرات  و مشارکت این عزیزان بهره مند شده و با ورود و همکاری  تمامی دستگاه های آب، برق، فاضلاب و مخابرات، شهری به مراتب زیباتر، پرنشاط تر و آباد تر برای شهروندان ساخته شود که حضور پر برکت شهدا و جانبازان در کوچه کوچه محلات شهر برای نسل های آینده نیز ملموس باشد.

۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 15333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =