کاهش ۵ تنی تولید زباله در منطقه ۲

سرپرست معاونت خدمات‌شهری و محیط‌زیست منطقه۲ از کاهش ۵ تنی زباله در این منطقه خبر داد.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علیرضا جعفری با بیان این‌که پسماند تر و تولید شیرابه ناشی از آن باعث ایجاد آلودگی و انتشار بیماری‌های مختلف می شود گفت: به منظور حذف پسماندهای تر از چرخه زباله‌های خانگی و کاهش اثرات زیست محیطی دورریخت آنها، پویش محله  بدون پسماند درحال اجرا است.
او افزود: شهروندان منطقه با مشارکت در این پویش ، ضمن تفکیک پسماند خشک در مبدا، پسماند تر خود را به خشکاله تبدیل کرده اند که به عنوان خوراک دام استفاده می شود.
جعفری گفت:با گذشت ۶ ماه از اجرای پویش،  تعدادی از خانواده ها  پسماند خود را به صفر رسانده و با تولید  ۵۰۰ کیلو خشکاله  در این پویش مشارکت کرده اند.
 سرپرست معاونت خدمات شهری ومحیط زیست منطقه گفت: این خشکاله‌ها که پسماند میوه‌ها و مواد غذایی هستند، توسط شهروندان خشک می شود و علاوه بر حفاظت از محیط زیست، موجب کاهش هزینه جمع آوری و انتقال پسماند می شود.
او با اشاره به اجرای طرح هوشمند جمع آوری پسماند خشک گفت: با آغاز فعالیت اپلیکیشن های جمع آوری پسماند خشک، شهروندان این منطقه بیشترین مشارکت را در بکارگیری اپلیکیشن ها دارند. طی هفته های گذشته هم منطقه ۲ در پروژه شنبه های بدون پسماند رتبه نخست در بین مناطق ۲۲گانه تهران را به دست آورده است.

۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 15428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =