شرکت واحد اتوبوسرانی در جایگاه چهارم دریافت حقوق در شهرداری تهران/توجه ویژه مدیریت جدید شهرداری به رانندگان

معاون شهردار تهران در آستانه ۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل ضمن گرامیداشت این روز و با تشکر از تمامی خادمین سامانه‌های حمل و نقل مسافر، به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران، به بیان گوشه‌هایی از برنامه‌های حمایتی شهرداری تهران از این بخش پرداخت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ سید مجتبی شفیعی با اشاره به زحمات و تلاش‌های رانندگان خدوم در انواع حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو، این عزیزان را تلاشگران خط مقدم عرصه خدمت رسانی به شهروندان دانست که همواره با تمام توان و در شرایط سخت، فداکارانه به ارائه خدمت پرداخته و زحماتشان همیشه مورد توجه مردم و مدیریت شهری قرار داشته است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: شهرداری تهران همواره برای این عزیزان جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و در تلاش است حمایت‌های خود را بیش از گذشته دنبال کند.

او با اشاره به برخی حمایت‌های صورت گرفته از رانندگان حمل و نقل عمومی، افزود: بخش‌های فعال در موضوع حمل و نقل عمومی بواسطه نوع خدمات و سختی کار لحاظ شده، مورد توجه ویژه در مدیریت جدید شهرداری خواهند بود، به عنوان نمونه در حال حاضر «شرکت واحد اتوبوسرانی تهران» از نظر حقوق و مزایای دریافتی در بین ۴۵ شرکت و سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران در رتبه چهارم قرار دارد. براساس آمار موجود در حال حاضر متوسط حقوق و مزایای ناخالص دریافتی ماهانه رانندگان و کارکنان شاغل در این شرکت ۱۶.۳ میلیون تومان است در حالی که متوسط حقوق ناخالص کارکنان شهرداری حدوداً ۱۳ میلیون تومان اعلام گردیده است. 

شفیعی افزود: البته در بخش خصوصی اتوبوسرانی در سال‌های اخیر و به ویژه پس از اعمال محدودیت‌های ناشی از کرونا، از طرفی بدلیل کاهش تعداد مسافر و درآمد رانندگان و از طرف دیگر افزایش هزینه‌های بهره‌برداری، فشار مضاعفی بر رانندگان این بخش وارد شده که با دستور ویژه شهردار محترم و حمایت شورای اسلامی شهر تهران، این معاونت با برگزاری جلسات هماهنگی با شرکت های خصوصی اتوبوسرانی برنامه جامعی را برای جبران هزینه‌های جابجایی مسافر از طریق پرداخت نقدی ما به التفاوت هزینه جابجایی مسافر ارائه کرده که به زودی اجرا خواهد می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  ادامه داد: عدم حمایت دولت در سال‌های گذشته و پرداخت نکردن سهم دولت در یارانه جابجایی مسافر، فشار مضاعفی را بر شهرداری وارد کرده که امیدوارم با مذاکرات و تعاملات شکل گرفته اخیر، به زودی شاهد حمایت جدی دولت از توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی شهری کشور و خصوصا پایتخت باشیم.

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: 15638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =