چراغ سبز شورا به فعالیت رستوران‌ها و مراکز خرید تا ۲ بامداد

شهر: بر اساس طرح تسهیلات تشویقی مصوب شورای شهر تهران، به برخی کسب و کارها مانند رستوران‌ها و مراکز خرید اجازه داده می شود تا با تایید نیروی انتظامی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صنفی تا ساعت ۲ بامداد فعالیت داشته باشند.

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری پیش از لایحه محرک اقتصادی در صحن شورای شهر مطرح شد، گفت: به دلیل مشابه بودن چند بند و ماده در طرح تسهیلات تشویقی با لایحه شهرداری، قرار شد تا این طرح با مصوبه محرک اقتصادی تلفیق شود.

او هدف از ارایه طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری را حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده و کمک به جهش تولید ملی در شرایط کرونا عنوان کرد و توضیح داد: مصوبه بسته محرک اقتصادی که از سوی شهرداری ارایه شده بود، مربوط به اقتصاد ساختمان و شهرسازی و در جهت رونق تولید مسکن و پایین آوردن قیمت تمام شده واحدهای مسکونی بود، اما طرح تسهیلات تشویقی نگاهش بیشتر مالی و اقتصاد شهری است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، با بیان اینکه در نشست شورای شهر مقرر شد با الحاق بندهایی از طرح تسهیلات تشویقی به بسته محرک اقتصادی، لایحه جامع یکپارچه ایجاد شود، در توضیح مهم‌ترین بندهای این طرح گفت: بر اساس طرح تسهیلات تشویقی، به کسب و کارهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بویژه رستوران‌ها و مراکز خرید آسیب دیدند و متضرر شدند اجازه داده شود تا با تایید نیروی انتظامی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صنفی تا ساعت ۲ بامداد فعالیت داشته باشند. در این صورت هم ترافیک کمتری در آن ساعت ایجاد می‌شود و هم کسب و کار این اصناف رونق می‌گیرد که به سود اقتصاد شهری هم است.

به گفته فراهانی؛ بر اساس یکی دیگر از بندهای این طرح، شهرداری تهران باید لایحه ورود شرکت شهروند و موسسه همشهری به بازار سرمایه را که از طریق صندوق سرمایه‌گذاری انجام می‌شود به شورای شهر ارایه کند.

آنطور که این عضو شورای شهر تهران گفته است؛ طرح تسهیلات تشویقی همچنین این اجازه را به شهرداری تهران می‌دهد تا محل‌هایی را برای ارایه کالاهای ایرانی در مناطق مختلف از سوی فروشندگان خرد و کم سرمایه به صورت روزبازار پیش‌بینی کند.

پیشتر و در چهاردم خرداد امسال، اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید را با ۱۴ رای تصویب کردند، اما پیش از تصویب این طرح، شهرداری تهران برای جبران زیان‌های ناشی از ویروس کرونا به اقتصاد شهر لایجه محرک اقتصادی را به شورای شهر ارایه کرده بود که اعضای شورا با اعمال تغییراتی با آن موافقت کرده بودند.  

خبرنگار: فریبا رحمانی

۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 1578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =