همکاری منطقه ۱۱ با آتش‌نشانی برای کاهش مخاطرات ساختمان‌های ناایمن

شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به مخاطرات ساختمان های ناایمن به ویژه پاساژعلاءالدین، از آمادگی برای همکاری با سازمان آتش‌نشانی در تأمین ایمنی اماکن پرمخاطره خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی در نشست کمیته ایمنی این منطقه با بیان این که تنوع فعالیت های منطقه و کاربری های متعدد، وجود راسته های تجاری، بافت فرسوده، اماکن تاریخی و ... باعث شده استعداد بروز حادثه در محدوده زیاد شود؛ گفت: این آمادگی را داریم که هر گونه همکاری لازم را با سازمان آتش نشانی انجام دهیم و در کنار شما برای ایمن کردن این ساختمان ها کمک کنیم.

شهردار منطقه ۱۱ ضمن بیان اهمیت آموزش های شهروندی در پیش گیری از بروز حوادث به توضیح اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و بیان کرد: ۲۶ مرکز درمانی و بیمارستان، ۳۴ ساختمان شهرداری و سرای محله، ۱۰۶ مجتمع تجاری و اماکن عمومی، ۱۰۷ مکان تاریخی، ۶ مرکز آموزشی، ۳ تماشاخانه و ۵ مسجد و اماکن مذهبی تحت پوشش آموزش های ایمنی قرار گرفته اند و در ۱۱۳ مدرسه محدوده منطقه ۱۱ نیز طی فرآیند ۱۲ مرحله ای، تمامی مدیران، معلمان، دانش آموزان، کارکنان و اولیاء در این دوره های آموزشی حضور یافته اند.

همچنین مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران وجود دارد که تا پایان سال تعداد آن ها به ۱۳۶ ایستگاه می رسد.

داوری افزود: مهم ترین شاخص ایستگاه های آتش نشانی رسیدن به موقع به محل حادثه است که در شهر تهران نیزطبق استانداردهای جهانی به طور متوسط ۶ دقیقه است.

او فعالیت شبانه روزی ۵ هزار آتش نشان در ۳ شیفت کاری و تمرین های آنان بر اساس بافت هر محدوده برای مواجهه با بدترین سناریوها را حائز اهمیت دانست و بر رویکرد پیش گیرانه و کاهش مخاطرات تأکید کرد.

در نشست کمیته ایمنی شهرداری منطقه ۱۱، مهم ترین موضوعات و چالش های ۱۲۹ ساختمان نا ایمن که ۱۱ مورد از آن ها به دلیل تردد جمعیتی بالا و سازه نا ایمن، پر مخاطره تشخیص داده شده اند، بررسی و در خصوص راهکارهای قانونی لازم برای تسریع در روند ایمن سازی آن ها تدابیری اندیشیده شد.

۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 15820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =