از یلدا تا نوروز با مسابقه‌ «شعردونه»

مسابقه شعرخوانی «شعردونه» همزمان با شب یلدا از سوی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی-هنری برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: مسابقه شعرخوانی «شعردونه» همزمان با شب یلدا آغاز و تا نورزو ادامه خواهد داشت. این مسابقه در اپلیکیشن شهر شکوفه‌ها و در قسمت «سرزمین مسابقه» ویژه گروه‌های سنی ۳ تا ۴،  ۴ تا ۷ و ۷ تا ۹ سال طراحی شده است.

او افزود: این مسابقه به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان پس از وارد شدن به سرزمین مسابقه می‌توانند ابیات مشخص شده از دیوان حافظ را به کمک والدین خود حفظ کرده و پس از خواندن و ضبط این ابیات، آن‌ها را در بخش مسابقه بارگذاری کنند تا پس از تایید و کسب امتیاز موردنظر، وارد مرحله بعد شوند.

فاطمیان‌پور بیان کرد: ابیات منتخب در این مسابقه بر مبنای توانایی کودکان در حفظ اشعار و همچنین میزان سختی و آسانی واژگان شعر حافظ در سه سطح آسان، متوسط و سخت انتخاب شده است که بر این اساس،  هر ماه چند بیت برای گروه‌های سنی در نظر گرفته می‌شود. به نوعی که در ماه اول چهار بیت آسان ، در ماه دوم هفت بیت در سطح متوسط و در ماه سوم ۹ بیت سخت برای تمام گروه‌های مورد نظر انتخاب و بر روی اپلیکشین بارگذاری خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان اعلام کرد: به شرکت‌کنندگانی که به مرحله سوم راه یافته و امتیاز بیشتری نسبت به سایرین کسب کرده باشند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. 

اپلیکشن «شهر شکوفه‌ها» با مدیریت معاونت فرهنگی، ویژه کودکان طراحی شده است و شامل بخش‌های مختلفی چون: «سرزمین بازی و سرگرمی»، «سرزمین شعر و قصه»، «سرزمین کتاب»، «سرزمین انیمیشن» و «سرزمین مسابقه» است.

علاقه‌مندان برای دانلود اپلیکیشن «شهر شکوفه‌ها» و همچنین شرکت در مسابقه «شعردونه» اینجا کلیک کنید.

۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 15852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =