برگزاری نشست تخصصی کارگروه خدمات شهری  شهرداری تهران در منطقه ۱۶

نشست تخصصی کارگروه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با حضور رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۶، شهردار منطقه ۱۵، سرپرست سازمان مدیریت پسماند، نماینده امور مناطق، مدیرکل برنامه‌ریزی خدمات شهری در منطقه ۱۶ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، در این جلسه سید مرتضی روحانی شهردار منطقه به عنوان دبیر کارگروه خدمات شهری ومحیط زیست، موضوع  پسماند را در اولویت نسبت به موضوعات دیگر دانست و گفت: با حجم وسیع زباله های شهر تهران، امکان تفکیک پسماند زباله خشک و تر وجود دارد. از آن جا که ۳۳ درصد زباله ها خشک است، با اجرای درست تفکیک پسماند از مبدا از هدر رفت پسماند خشک که بسیار با اهمیت است جلوگیری خواهد شد.

او افزود: طرح MRF ، طرح تفکیک پسماند از مبدا نیست و ایستگاه میانی این طرح است که بعد تفکیک، پسماندها طبقه بندی خواهند شد و با جمع آوری کتفی ها از میزان آن کاسته خواهدشد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با تقدیر از اقدامات شهردار منطقه۱۶ در این خصوص تاکید کرد: این طرح باید با دستور معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه تایید و مکتوب شود تا ضمانت اجرایی یابد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه برای تدوین طرح تفکیک پسماند بالغ بر ۵۰ جلد و۱۰ هزار صفحه مطالعه شده است، افزود: این طرح باید به فاز اجرایی برسد تا مشکل اصلی در اجرای آن رفع شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه می بایست طرح های اجرایی و مطالعاتی در قالب فایل های صوتی، تصویری و ... در اختیار مدیران اجرایی قرار گیرد، گفت: طرح زباله سوز که در ۸ پهنه پیشنهادی ارائه شده است، باید در ابتدای امر از یک نقطه با ظرفیت ۵۰ تن زباله آغاز شود تا مزایا و تهدید های آن بررسی شود.

پیرهادی در پایان تاکید کرد: پیوست های اجتماعی و نحوه اجرایی طرح ها می بایست قبل از شروع طرح و عملیاتی شدن، در کارگروه ها و کمیته های تخصصی که در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شده است، ارائه و با خرد جمع و کمترین هزینه، ابلاغ شود. 

محمد مهدی عزیزی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند نیز در ادامه طرح تفکیک پسماند تر و خشک از مبدا را در سه برهه زمانی کوتاه مدت ۵ ماهه، میان مدت ۱ ساله و بلند مدت ۱ تا ۴ ساله اعلام کرد و خاطرنشان کرد: چشم انداز طرح جامع تفکیک پسماند از مبدا در سال ۱۴۲۰ پیش بینی شده است.

۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 15978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =