آمادگی شهرداری منطقه ۱۲ برای برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

شهردار منطقه ۱۲ در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه از اقدامات این منطقه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در همراهی با ملت انقلابی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، صبح امروز یک‌شنبه ۵ دی‌ماه، اولین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه با حضور امیر یزدی شهردار منطقه، نمایندگانی از فرماندهی سپاه منطقه ۱۲، آموزش و پرورش، امور مساجد، خانه مداحان و برخی مدیران شهری منطقه و با محوریت آمادگی برای مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در این جلسه یزدی با یادآوری این مطلب که سالگرد شهادت حاج قاسم امسال هم‌زمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) است، گفت: افتخار می‌کنم که در جلسه‌ای که قلب‌های همه حاضران برای این مرد بزرگ میدان می‌تپد، توفیق حضور دارم.

او نخست بر اعتلای مکتب حاج قاسم، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: این مهم باید از طریق معرفی و اشاعه تفکر این شهید بزرگوار صورت گیرد. نکته مهم این است که می‌توان با بهره‌بردن از فرصت ایام فاطمیه که مردم در تکایا و حسینیه‌ها برای سوگواری حضور پررنگ‌تری دارند، در این زمینه اقدامات مؤثری داشت.

شهردار قلب طهران در ادامه توجه به «کار مردمی» در انجام این مراسم ملی-میهنی را یادآور شد و بیان کرد: چنین برنامه‌ای بهتر آن است که به صورت خودجوش و جهادی از دل مردم به اجرا درآید و سازمان‌ها و ارگان‌ها به عنوان پشتیبان در صحنه حاضر باشند تا عشق مردم به قهرمان ملی خودشان به صورت برجسته به نمایش درآید.

او همچنین از محوریت مساجد سخن گفت و ادامه داد: در واقع مساجد باید کانون همه فعالیت‌ها باشند؛ بنابراین حضور پررنگ‌تر مسؤولان در مساجد و به‌دور از تکلف‌های رایج اداری ضروری است؛ به همین دلیل تشکیل «مجمع محلات» با محوریت مساجد و حضور معتمدان و نخبگان محلی برای رسیدگی به امور مردم در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد که ان‌شاءالله، منطقه ۱۲ در این زمینه پیشرو خواهد بود.

گفتنی است؛ برخی از اقدامات این منطقه در ایام برگزاری این مراسم شامل ترویج فرهنگ ایثار وشهادت با بازدید از خانواده معظم شهدا و غبارروبی مزار شهدای گمنام میدان ارگ و میدان امام حسین (علیه‌السلام)، تهیه محصولات فرهنگی مجازی شامل بارگذاری مطالب در مورد زندگینامه سردار حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه کتاب و فضاسازی با موضوع ایثار و شهادت توسط سرای محلات پامنار و امامزاده یحیی (علیه‌السلام)، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مقاومت در مسجد آیت‌الله کاشانی، برگزاری مراسم مذهبی در مساجد، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در بهشت زهرا (سلام‌الله علیها)، برپایی ایستگاه صلواتی و فرهنگی، فضاسازی محله با بنرهای مناسبتی، مسابقات فرهنگی در قالب دلنوشته، پادکست، ختم قرآن کریم در مراسم محفل انس با قرآن در خانه قرآن شهید ثانی، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و مردمیدان در حسینیه قمر بنی هاشم، سومین همایش ادبی » حرف آخرعشق»، ختم یکصد سوره از قرآن، راه‌اندازی کاروان خودرویی و موتوری در میادین سطح منطقه و توزیع کتب مرتبط با زندگی سردار سلیمانی خواهد بود.

۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 15996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =