۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 1600

اما و اگرهای طرح تفصیلی/۱

تصویب ۲۰ طرح موضعی در کمیسیون ماده پنج در راستای طرح تفصیلی

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از طرح تفصیلی می گوید
تصویب ۲۰ طرح موضعی در کمیسیون ماده پنج در راستای طرح تفصیلی

شهر: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ طرح موضعی که جزو تکالیف طرح جامع تفصیلی بود به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید.

عبدالرضا گلپایگانی، درباره وضعیت بازنگری طرح تفصیلی تهران به شهر با بیان این مطلب گفت: در شرایط فعلی شهر تهران اینکه نوع بازنگری طرح تفصیلی چگونه باید باشد موضوعی است که به موجب یک تفاهمنامه قرار شد دانشگاه تربیت مدرس بررسی کند. این برنامه چند گام دارد که گام نخست ارزیابی وضع موجود بوده که این مرحله از سوی تیم این دانشگاه انجام و به شهرداری تهران تحویل داده شده است.

او افزود: از سوی دیگربه موجب گام دوم این برنامه، یک تیم راهبری هم روی پروژه کار می کند که نقطه نظرات شهرداری تهران نسبت به گزارش های دانشگاه تربیت مدرس را منتقل می کند.

گلپایگانی بیان کرد: علاوه بر این بررسی‌های دانشگاه تربیت مدرس، معاونت معماری و شهرسازی هم به صورت موردی روی بخشی از ضوابط و مقرراتی که در طرح تفصیلی روی شهر اثرگذاری بیشتری دارد، مانند موضوع ضوابط بافت فرسوده و یا ضوابط بافت های مسکونی و بندهای مورد استفاده مردم تمرکز کرده و آن‌ها را بررسی می‌کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در این راستا در دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ طرح موضعی که جزو تکالیف طرح جامع بود به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید که امور بنیادی در جهت تکمیل تکالیف طرح جامع بودند و روی کیفیت شهر و حل مشکلات شهروندان اثرگذار است. همچنین تعداد طرح های موضعی و موضوعی تصویب شده در این دو سال، معادل تعداد پروژه ها در ۶ سال پیش از آن بوده است.

طرح تفصیلی هر پنج سال یک بار بازنگری و پایش می‌شود، در این راستا تابستان سال ۱۳۹۸، بازنگری آن در دستور کار قرار گرفت و آسیب‌شناسی اولیه بازنگری این طرح به موجب یک تفاهمنامه برعهده دانشگاه تربیت مدرس قرار گرفته است.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 1600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =