لزوم بررسی و مکان‌یابی محل جدیدی برای پردازش پسماندهای تهران

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه مجتمع آرادکوه در حال حاضر در نزدیکی بافت مسکونی قرار گرفته است، گفت: لازم است که مطالعه و مکان‌یابی مرکز پردازش جدیدی برای تهران انجام شود.

به گزارش شهر، محمد تقی‌زاده در حاشیه جلسه ساماندهی پسماند استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مقررات محیط زیستی همه بیمارستان‌ها مکلف هستند به دستگاه‌های زباله‌سوز برای بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی مجهز باشند. اکنون همه بیمارستان‌ها به ویژه مراکز درمانی که در موضوع شیوع کروناویروس درگیر هستند باید به این دستگاه مجهز باشند. عمده بیمارستان‌های تهران این دستگاه‌ها را در اختیار دارند و آن‌هایی هم که فاقد این تجهیزات هستند شهرداری تهران اقدام به جمع‌آوری و بی‌خطرسازی زباله‌هایشان خواهد کرد.

او افزود: شهرداری تهران با ماشین‌آلات مخصوص جمع‌آوری و امحای این زباله‌ها را انجام می‌دهد تا دغدغه و مشکلات زیستی ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص محل جدید پردازش زباله‌های تهران، گفت: چون سایت آرادکوه در نزدیکی بافت مسکونی قرار گرفته است باید برای محل جدید انتقال مدیریت پسماندها تدبیری اتخاذ شود. بر همین اساس مقرر شد گروهی از شهرداری تهران، محیط زیست و منابع طبیعی برای شناسایی مکان جدید و بررسی موقعیت آن اقدام کنند.

او درباره طرح جامع پسماند تهران نیز گفت: این طرح شامل تمامی فرایند جمع‌آوری، ساماندهی، دفع و بازیافت زباله‌های تهران از مبدأ تا مقصد می‌شود. در طرح ارائه شده شهرداری تهران، وضع موجود مورد مطالعه قرار گرفته و سرانه تولید زباله ۷۶۴ گرم به ازای هر شهروند در شبانه‌روز اعلام شده است. ۶۰ درصد زباله‌های جمع‌آوری شده از سطح پایتخت "تر" و مابقی "خشک" و ارزشمند هستند و در طرح جامع مدیریت پسماند بناست این نسبت‌ها تغییر پیدا کند.

بر اساس گزارش ایسنا، معاون استاندار تهران بیان کرد: درباره تعیین تکلیف نخاله‌های ساختمانی سیاه‌کوه، محیط زیست مکلف شد تا با گروهی متشکل از کارشناسان، فرمانداری، استانداری، شهرداری و محیط زیست وضعیت محوطه تخلیه نخاله‌های ساختمانی را بررسی کند. شهرک صنعتی چرم شهر زباله های صنعتی یا بازیافت‌هایی را انجام می‌دهند که اکنون فاقد تجهیزات لازم و دارای مشکلات محیط زیستی است. پیش از این بنا بود که این پسماندها به فاصله ۷۰ تا ۸۰ کیلومتری محل کنونی منتقل شوند، اما با توجه به اینکه این زباله‌ها شرایط خاصی دارند مشاوری تعیین شده تا مطالعات اولیه را برای بازیافت این پسماندها انجام دهد. زباله‌های این محدوده دارای فلزات سنگین است؛ لذا به لحاظ زیست محیطی شرایط خاصی را دارد.

۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کد خبر: 1602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =