بیشتر از هر زمانی به مشی پهلوانی نیازمندیم/ دلیل ماندگاری و علاقه مردم به تختی و حاج قاسم

شهردار تهران با برشمردن سجایای اخلاقی شهیدسلیمانی و جهان پهلوان تختی گفت: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگمردی را روز به روز زنده نگه داریم، آن هم در برهه‌ای که سختی‌ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین جوانمردی و پهلوانی، پویش مردمی حمایت از ایتام به نیت شهیدحاج قاسم سلیمانی - جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰- با حضور شهردار تهران، چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون اجتماعی شهردار تهران،  سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار منطقه 20، فرماندار ویژه شهری، رئیس فدراسیون کشتی و چند تن از ورزشکاران، مربیان و قهرمانان سابق ورزش کشور برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: زورخانه نماد پهلوانی و ورزش پهلوانان است‌ و گلریزان، آیین جوانمردی و گذشت در جهت دستگیری است.

شهردار تهران با بیان اینکه این ایام مصادف با شهادت حضرت زهرا(س)، سالگرد شهادت شهیدسلیمانی و سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی است، افزود: این ایام پیام های متعددی برای ما دارد و این مکان و مراسم برای ما یادآور مسئولیت های بزرگی است. یادم می آید که پدرم می گفت مرحوم تختی ماهانه یک دریافتی از کارخانه سیمان ری داشت و در بعضی اوقات کل آن دریافتی را همان جا توزیع می کرد.

زاکانی ادامه داد: اگر امروز نام تختی بزرگ است به این‌ دلیل است که تختی چیزی را برای خودش نخواست. وقتی حادثه بوئین زهرا اتفاق افتاد همه را به یاری طلبید و دستگیری کرد.

وی افزود: اگر می بینیم که همه عالم در داغ شهید سلیمانی می سوزند به این دلیل  است که او نیز همه وجودش را وقف امنیت، اعتلای دین و ارزش ها کرد.

شهردار پایتخت اضافه کرد: امروز پیشکسوتانی گرد هم آمدند تا دستگیری و کمک کنند، افرادی که دارای خیر و کمالات، هنر و حرفه هستند و میدان‌دارند آمده اند تا دست به دست هم دهند و گره ای از زندگی ایتام باز کنند. این مراسم، مراسم گلریزان است اما با یاد و نام شهید سلیمانی و برای ایتام.

شهردار تهران بیان کرد: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگمردی را روز به روز زنده نگه داریم، آن هم در برهه ای که سختی ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است. باید خودمان دست به دست هم دهیم با کمک و دستگیری که انجام می دهیم زمینه را برای دستگیری خودمان از سوی حضرات ائمه و اهل بیت فراهم کنیم.

زاکانی در پایان گفت: امیدواریم بزرگی و آوازه ری مانند گذشته بار دیگر بر تارک تاریخ بدرخشد و قبله بودن ری روز به روز تشدید شود.

به گزارش شهر، در پایان این مراسم آیین گلریزان برای کمک و دستگیری از ایتام به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد. پس از مراسم گلریزان نیز با حضور شهردار پایتخت از خانواده های معظم شهیدان محمدوحید زمانی نیا و سعید انصاری، تقدیر و تکریم شد.

گفتنی است، در این مراسم از سوی قهرمانان و پهلوانان شال پهلوانی به علیرضا زاکانی اهدا شد.

انتهای پیام/

۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 16185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =