برگزاری نشست ائمه جماعات منطقه ۲۰ با رویکرد تبیین مکتب شهید سلیمانی

نشست فصلی ائمه جماعت منطقه ۲۰ با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و با رویکرد تبیین مکتب شهید سلیمانی و اجرای برنامه های فرهنگی با مشارکت شهرداری و مساجد برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ نشست فصلی ائمه جماعات مساجد با حضور آیت الله سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام  ابراهیم رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد استان تهران، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، محمد ناظم رضوی شهردار، حجت الاسلام معبودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۰ و جمعی از ائمه جماعات مساجد این منطقه در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

در این نشست آیت الله سعدی با بیان سخنانی پیرامون شخصیت ارزشمند حضرت فاطمه(س) گفت: همانطور که رهبری فرمود دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می ترسد چرا که سردار سلیمانی محدود به زمان و مکان بود ولی شهید سلیمانی الگوی مقاومت و مبارزه با استکبار است، لذا دشمنان به شدت از تکثیر سلیمانی واهمه دارند.

حجت الاسلام صادق زاده با تاکید بر تشکیل شورای فرهنگی خواستار بهره گیری از نظرات علما و متدینین برای تشکیل جلسات مستمر شورای فرهنگی از سوی شهرداری منطقه ۲۰ شد.

او افزود: اگر بناست تحولی در شهر ایجاد شود، باید این تحول و توسعه از دل مسجد شکل گیرد تا ماندگار و موفق باشد و اگر قرار است آسیب ها ازبین رفته یا کاهش یابد، باید مسائل و چالش ها در هر محله ای به شکل ویژه دیده شود.

حجت الاسلام محمد ابراهیم اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی در دو کلمه صدق واخلاص خلاصه می شود. صدق یعنی انسان به تمام معنا به عهد خود وفادار باشد و اگر اخلاص درکار باشد، کار برکت می گیرد.

 محمد ناظم رضوی شهردار منطقه با تاکید بر نقش و اهمیت مساجد، از آمادگی این منطقه برای کمک به مساجد و اجرای برنامه های مشترک فرهنگی به ویژه مراسم فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد و از خدمات و فعالیت های ائمه جماعات شهرری به عنوان سفیران و مشاوران فرهنگی و دینی  در حوزه ترویج فرهنگ نماز جماعت قدردانی کرد.

۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 16314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =