آموزش تفکیک پسماند خشک از مبدأ در مراکز تجاری منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از اقدامات حوزه بازیافت و مدیریت پسماند در واحدهای تجاری و پاساژهای این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی ضمن اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف کاهش پسماند خشک مراکز تجاری، پاساژها و دیگر اصناف به صورت مستمر در حال اجراست.

یزدی ضمن یادآوری این مطلب که طرح کاپ از جمله برنامه‌های جدی و مستمر منطقه ۱۲ در حوزه خدمات شهری است، افزود: موضوع کاهش پسماند و ترویج فرهنگ تفکیک پسماند خشک از مبدأ از اولویت‌های مدیریت شهری در زمینه نگهداشت شهر است و با توجه به اهمیت مراکز تجاری در امر تولید پسماند خشک، آموزش این مراکز توسط آموزشگران در دستور کار قرار گرفت که این برنامه آموزشی هم‌اکنون به صورت روزانه در حال انجام است.

او در تشریح این آموزش‌ها توضیح داد: در این آموزش‌ها، مراکز تجاری با طرح تفکیک از مبدأ که شامل جداسازی زباله‌های خشک از تر و روش‌های کم‌حجم‌سازی زباله‌هاست، آشنا می‌شوند و در همین طرح مقرر شده، واحدهای تجاری، پسماندهای خشک خود را در مخازن آبی‌رنگ که مختص پسماند خشک است، جمع‌آوری کنند و تحویل دهند.

شهردار قلب طهران آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مورد جمع‌آوری پسماند خشک را از اقدامات رایج در نواحی ۶گانه و محلات ۱۴گانه این منطقه خواند و افزود: طرح کاهش تولید پسماند (کاپ) به جز آنکه به جمع‌آوری پسماندهای تفکیکی شهر کمک می‌کند، با تقویت مراکز جمع‌آوری پسماند شهرداری در جلوگیری از تشکیل مراکز دپوی زباله غیرمجاز و زباله‌گردی نیز مؤثر است.

به گفته یزدی؛ پلمپ و جمع‌آوری مراکز دپوی زباله غیرمجاز نیز طی هفته گذشته در این منطقه آغاز شده و در سطح نواحی در حال اجراست. این طرح با هدف کاهش آسیب اجتماعی زباله‌گردی و مشاغل کاذب شکل‌گرفته و در شهرداری منطقه ۱۲ به اجرا درآمده است.

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 16450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =