برگزاری آیین جوانمردی و پهلوانی در منطقه ۱۹

آیین جوانمردی و پهلوانی به مناسبت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی همراه با برگزاری پویش مردمی حمایت از ایتام، با حضور جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش باستانی و مدیران شهرداری و شورایاران منطقه ۱۹ در زورخانه بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم که علی اشکانی و پهلوان محمد محمودی، خیر بنام و از مربیان اسبق تیم ملی کشتی، محمدرضا قضایی، غلامعلی محمد نژاد، سید احمد مشهدی عباس، امیر حمیدی، سید مهدی حسینی از کشتی گیران اسبق تیم ملی و قهرمانان جهان، محمدرضا توپچی پهلوان ایران در چندین دوره و پیمان ماهری پور قهرمان مدال آور منطقه حضور داشتند، مهدی هدایت شهردار منطقه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل ها از اهمیت رفتار و منش پهلوانی در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی در برهه های مختلف تاریخ سخن گفت و افزود: حضور پهلوانان می تواند به حل تمام مشکلات در بخش های مختلف اجتماعی کمک کند و هرجا که از این روحیه فاصله گرفتیم شاهد افزایش مشکلات اجتماعی بوده ایم.
او به تفاوت های عمده این رشته با سایر رشته های ورزشی اشاره و بیان کرد: ورزش باستانی و زورخانه ای تنها رشته ای است که مالکیت آن متعلق به کشورمان بوده و ضرورت دارد تا گسترش یابد. در تفاوت دوم باید گفت که این رشته با مبانی اسلام و دین عجین و این فضا نیز مکانی برای یادگیری درس زندگی است. سومین تفاوت این رشته با دیگر رشته های ورزشی در این است که در آن شاهد پرورش توأمان جسم و روح هستیم. ضمن اینکه احترامی که پهلوانان به پیشکسوتان دارند و فضای خاص حاکم در زورخانه ها تفاوت عمده دیگر ورزش باستانی با سایر ورزش ها است.
هدایت در ادامه از غفلت مسئولین از این رشته و عدم توسعه مناسب آن سخن گفت و خاطرنشان کرد: فقدان حمایت مالی مناسب از این رشته عامل مهمی در عدم توسعه آن محسوب می شود و ما مدیران شهری باید به این رشته توجه کرده و کمک کنیم.
این مسئول با بیان اینکه منطقه ۱۹ از جوانان مستعدی در حوزه های مختلف ورزشی برخوردار است، بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت ها در بحث فرهنگ و موضوعات اجتماعی تأکید و ابراز امیدواری کرد بتوانیم به توسعه این ورزش که حاصل جان فشانی و رشادت های همه پهلوانان در ادوار مختلف تاریخ است کمک کنیم.
این مراسم با اجرای برنامه زورخانه ای گلریزان و هبه برای کمک به ایتام و افراد آسیب دیده همراه بود.
 

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 16638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =