در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران چه گذشت

چمران در پایان سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران جزییات جلسه امروز نمایندگان مردم پایتخت در پارلمان شهری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، رییس شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه- ۲۱ دی ۱۴۰۰- در پایان سی و نهمین جلسه شورا گفت: یکی از موضوعات مهم جلسه امروز درباره قیمت‌گذاری خدمات شهری و پروژه‌ها، بود که این موضوع در قالب طرح در صحن شورا ارائه شد و با توجه به اهمیت موضوع، در دو کمیسیون عمران و برنامه و بودجه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته بود که دوستان اعلام کردند که نیاز به این ساختار جدید نیست و با رای و پیشنهاد اعضای شورای شهر تهران این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارسال شد. پس از بررسی، مجددا طرح در صحن شورا مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به اعتراض هیات تطبیق فرمانداری تهران در ارتباط با مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر انتقال نمایشگاه‌ها از شهر تهران (نمایشگاه بین‌المللی)‌به شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز اعتراضی وجود داشته و گفته بودند با توجه به اینکه این شرکت بین‌المللی است شورا نمی‌تواند در ارتباط با انتقال این نمایشگاه تصمیم بگیرد و این تصمیم برعهده شرکت است. اینکه جایگاه شرکت بین‌اللمللی کجاست و دوستان جایگاه بالایی دارند موضوعی است که ما به آن احترام می‌گذاریم اما انتقال نمایشگاه پرازدحام مصوبه شورا و دولت است و متاسفانه برگزاری این نمایشگاه‌ها موجب سلب آرامش شهروندان شده است.

او با بیان اینکه همچنان بر برگزاری نمایشگاه‌های پرازدحام به خارج از شهر و محل شهر آفتاب تاکید داریم، گفت: قطعا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد چرا که این حق شهروندان تهرانی است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در جلسه امروز همچنین طرح ساماندهی توسعه فرهنگی میدان آزادی نیز بررسی شد اما به درخواست کمیسیون، این طرح به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

چمران درباره طرح دو فوریتی ای که توسط ۲۱نفر از اعضای شورای شهر تهران در جلسه قبل امضا شده بود اما در جلسه امروز اعلام وصول نشد، توضیح داد: دوستانی در این زمینه امضا کرده بودند و بنده نیز یکی از امضاکنندگان این طرح دو فوریتی بودم. عنوان این طرح این بود که در شهرداری تهران افراد دوشغله نباشند و پست نگیرند که البته این در متن قانون هم وجود دارد و ما احساس کردیم که باید این طرح در صحن شورا به تصویب برسد اما با توجه به صحبت‌هایی که با شهردار تهران داشتیم و تاکید شهردار تهران نیز به اجرای قانون است، به این نتیجه رسیدیم که مطرح شدن این طرح را منتفی کنیم.

انتهای پیام/

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 16656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =