اجرای طرح ضربتی ساماندهی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز پسماند خشک در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ با تأکید بر تلاش مدیریت شهری برای حذف زمینه‌های شکل‌گیری زباله‌گردی، از آغاز طرح ضربتی ساماندهی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز پسماند خشک در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی ضمن اعلام این خبر گفت: همان‌طور که در جلسات قرارگاه کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران مقرر شده بود، هم‌زمان با آغاز این طرح در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، طی اقدامی جهادی و با کمک همه دستگاه‌های مرتبط با این حوزه، طرح ضربتی ساماندهی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز پسماند خشک در منطقه ۱۲ به اجرا درآمد.

یزدی با بیان این مطلب که زباله‌گردی در شأن پایتخت به عنوان کلان‌شهر الگوی جهان اسلام نیست، افزود: اجرای این طرح که در حذف زمینه‌های زباله‌گردی در شهر تأثیر به‌سزایی دارد، با همکاری واحدهای اجرایی نواحی، یگان اجرائیات، نماینده اداره حقوقی و نیروی انتظامی صورت گرفت.

او همچنین توضیح داد: در جلسه‌ای که با حضور رؤسای خدمات شهری، مسئولان بازیافت نواحی شش‌گانه، رئیس یگان حفاظت و نماینده اداره حقوقی و انتظامی تشکیل شد، مقرر شد نسبت به پلمب این مراکز هرچه سریع‌تر اقدامات مقتضی انجام پذیرد؛ ازاین‌رو در مرحله اول از روز دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه تا چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه، تعداد ۵۴ باب مرکز غیرمجاز بازیافت، پس از اطلاع‌رسانی قبلی پلمب شدند که بیشتر این مراکز در ناحیه‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ این منطقه مستقر بودند. در مرحله دوم که امروز، سه‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه اجرا می‌شود، چند مرکز باقی‌مانده نیز جمع‌آوری و پلمب خواهند شد.

شهردار قلب طهران از پایش مرتب و مستمر نواحی و محلات برای جلوگیری از به‌وجودآمدن مراکز غیرمجاز جدید خبر داد و بیان کرد: در صورت شناسایی مراکز غیرمجاز دیگر، این طرح به‌سرعت اجرایی می‌شود و مردم می‌توانند مطمئن باشند که شهرداری در این زمینه با جدیت برخورد خواهد کرد.

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 16658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =