هدف‌گذاری ۲۰ کیلومتر از معابر منطقه ۲ برای مناسب‌سازی

شهردار منطقه۲ با اشاره به تهیه برنامه جامع اقدامات مناسب‌سازی برای اقشار خاص جامعه گفت : برهمین اساس مناسب‌سازی ۲۰ کیلومتر معابر منطقه تا مهر ماه ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،  مهدی صالحی در جلسه هماهنگی کمیته مناسب سازی فضاهای شهری که با حضور معاونین منطقه ، نمایندگان اداره کل فنی وعمرانی مناطق و سازمان ها ، معاونت شهرسازی و معماری دبیر کانون معلولان منطقه برگزار شد، با بیان اینکه اعتقاد مدیریت شهری برای گروه‌هایی با نیازهای خاص این است که آنها حقوق برابر از فرصت‌های شهری داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به تنوع گروه‌های جامعه از جمله سالمندان، افراد کم توان ، کودکان و... مدیریت  شهری منطقه در تلاش است  تا  دسترسی فضاهای  شهر را برای همه گروه ها تسهیل کند.
او با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری با استفاده از توان شهری و حضور نمایندگان افراد دارای معلولیت در تلاشیم خدمات مؤثری ارائه دهیم، افزود: برهمین اساس مناسب سازی ۲۰ کیلومتر از معابر سطح منطقه هدف گذاری و مقرر شد تا مهر ماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد. همچنین تاکنون ۴۰۳ هزار متر مربع از معابر منطقه مناسب سازی شده است.
صالحی گفت: به منظور  مناسب‌سازی فضاهای شهری ، اصلاح ساختمان‌های موجود شهری را دردستور کار قرار داده که تاکنون ۶ مجموعه فرهنگی و ورزشی  به صورت کامل برای افراد نابینا، ناشنوا و کم توان  جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شده و در ۹ مجموعه نیز درحال انجام است.
شهردار منطقه ۲ تصریح کرد:  براساس برنامه جامع مناسب سازی ، ۱۱ بوستان منطقه برای افراد دارای شرایط خاص مناسب سازی می شود که تاکنون۵ بوستان تکمیل و مابقی نیز در حال انجام است.
صالحی  افزود: براساس مصوبات کمیته مناسب سازی ، پیاده روسازی و احداث مسیر دوچرخه  ۱۰۹ محور به طول ۸۶ کیلومتر طراحی شده که تاکنون ۲۱ کیلومتر از برنامه پیش بینی شده تکمیل شده است و امیدواریم با تلاش و هماهنگی معاونت ها  بتوانیم به حداکثر هدف ترسیم شده برسیم.

انتهای پیام 

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 16694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =